Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Pingsthelgen...

Kategori: Allmänt

....är i antågande, det är väl den helgen som kallas för "hänryckningarnas helg"...eller?
Här hos tant raffa blir det ingen hänryckning, maken är i England och byrackan och jag ska vara ensamma i helgen.
Ja, jag ska åka och "våldgästa" yngsta dottern i Gävle på söndag hade jag tänkt så det är ju inte synd om mig på nå´t vis.
Här hos tant raffa är det en strålande dag, allt slår ut i raketfart och det är redan knopp i liljekonvaljerna, det är väl tidigt i alla fall..häggen slår snart ut och vi har redan ätit den första rabarberpajen....
Ja, inte kan man väl kalla det för vår egentligen, för mig är våren lite Karin Boye, att det ska "tveka lite", men det gör det ju inte, tvärt om!
Nej, det har varit vinter och sedan blev det försommar på en gång tycker jag.
I går var mina små kungligheter här hos tant raffa och lillprinsen, han talade om för mig att han skulle älska mig till jag blev 93!
Undrar hur det blir sen, ska jag lägga mig ner och självdö kanske....
Lilla prinsessan, hon skulle älska mig till 12...
De är härliga, fast de är som "hund och katt" mellan varven, de jäklas med varandra heeeela tiden och jag tycker inte att man gör annat än tjatar och skäller på dem, men eftersom jag ska bli älskad så länge så är det väl inte så farligt med tjatet och skället...
Vi grillade i går kväll och prinsen, han ville ha lax och det fick han, han fullkomligt älskar stekt och grillad lax och det tycker jag är jättebra, det kan ju vara svårt att få i barn annan fisk än fiskpinnar och de består ju bara av panering, det är inte mycket fisk i dem.
Tänk, va gott allting blir som man grillar och vad behändigt det är, man kan grilla det mesta och det är ju så skönt att stå ute och laga maten.
Funderar faktiskt på om jag ska grilla i kväll också, det spelar ju ingen roll att jag är ensam, f´låt...jag glömde ju byrackan, han ska också ha en köttbit så vi får väl se..
Nej, nu ska tant raffa hänga lite mer tvätt, det torkar ganska bra i dag, lagom vind och mycket solsken.
Hoppas att alla får en fin pingsthelg.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Godmorgon o Trevlig Pingst på Dig!
    Härliga barnbarn du har!
    Jag har också en dotter som bor i Gävle....är dit lite nu o då...
    Får jag länka till din blogg? Den är ju bara för bra!

    2008-05-10 | 08:52:17
    Bloggadress: http://Rankans.blogg.se
  • Åsa säger:

    Ja, jag ska ju till Gävle i morgon..
    Hoppas att du också får en trevlig pingst i Trönö och visst får du länka till min blogg, det är ju bara roligt.
    Ha dé!

    2008-05-10 | 11:16:36
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: