Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Varmt...

Kategori: Allmänt

...är det ute, det är så varmt att byrackan håller sig inne.
Själv har jag suttit under parasollet och läst, ja, jag vaknade utav att tungan satt som ett corn flakes uppe i gommen och jag kan lova, att jag var muntorr...
Har förmodligen suttit och snarkat för fulla muggar och sett ut som en fågelholk!
Skönt var det i alla fall..
Så är det fredag igen, det är inte klokt, vad fort veckorna går, det står inte på förrän det är midsommar..
Varmt är det ja och i morgon ska det bli ännu varmare....fy sjutton säger jag bara...ska åka till Eskilstuna på "släktträff", det är mina fyra syskon som bor där med sina barn och barnbarn och vi ska träffas allihop, det ska bli jätteroligt, men gud så varmt....
Dottern och de små kungligheterna ska åka med byrackan och mig, få se, hur det går om det är görhett.
Jag har ju klimatanläggning i bilen, men vi måste ju stanna och rasta byrackan och så måste ju de små kungligheterna få röra på benen lite också.
Äh, det kommer att gå så bra så....
Nu hoppas jag att alla får en trevlig helg och tar tillvara på det fina vädret.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • SolSkuggan säger:

    Låter kul med släktträff tant Raffa hoppas ni får det hur trevligt som helst:)
    Haha fågelholk.. Hoppas du sov riktigt gott då.
    Själv jobbar jag som vanligt hela helgen och nu framöver blir det inte en enda ledig dag misstänker jag förrän den sista augusti.
    Ha det bäst

    2008-05-30 | 17:41:09
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se
  • Åsa säger:

    Du är helt otrolig du solskuggan!
    Ni måste väl ha Sveriges bästa camping och stugby, ni är ju aldrig lediga.
    Hoppas, att ni åtminstone kan få tid att grilla nå´n kväll.
    Ha dé!

    2008-05-30 | 19:58:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • TT säger:

    Hehe, cornflakesflinga!
    Vad kul att ha en släkt att träffa, jag blir avis, hoppas bara att ni inte smälter bort i värmen.
    Ha de jättebra!

    2008-05-30 | 20:42:38
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se
  • Ragnvi säger:

    Fasen, trodde ett tag att det var mig du beskrev..fågelholken! Får nästan panik när det inte går att svälja sen!
    Uj, uj såg väderleksrapporten - vilken värme i inlandet, något svalare här vid kusten...tack o bock!
    Hoppas du får en bra släktträff trots värmen!

    2008-05-30 | 21:50:51
    Bloggadress: http://Rankans.blogg.se
  • Åsa säger:

    Tyratok:
    Risken finns ju att vi blir som en fettfläck på backen...det ska ju bli varmt..
    Ha dé!

    Ragnvi:
    Ibland är det liiite dumt att bo i inlandet, men vi överlever nog ska du se.(Hoppas jag i alla fall)
    Ha dé!

    2008-05-30 | 22:35:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Paula säger:

    Förstår din vånda över resan, men jag tror att ni får det jättekul! AC i bilen är mer än vad vi har...så i denna värme undviker vi att ta med jyckarna! Men till badet måste vi åka, men det går snabbt, ca 4km bara..
    Funderar på att doppa hela mig idag, få se om jag törs!

    2008-06-01 | 10:45:59
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: