Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Allhelghona-Halloween...

Kategori: Allmänt

....Ja, det är ju den helgen nu... Törs faktiskt skriva så för de sammanfaller ju i år. Här hos tant raffa är det minus 5 grader och nästan 2 decimeter snö...svinhalt är det också, glansis på gatan utanför så det gäller att vara försiktig när man går ut. Vi ska till kyrkogården i Långshyttan och tända ljus på gravarna där, det är några mil dit, men vi får köra försiktigt, vi har ju ingen brådska och vinterdäcken sitter på. ...Det finns ju de som inte har satt på sina vinterdäck ännu och det tycker jag är lite otäckt, att veta att det finns de som halkar omkring på sommardäck även fast det är vinterväglag... I går var de små kungligheterna hit och hade snöbollskrig med morfar, de hade jättekul och det finns märken efter snöänglar i hela trädgården, de största, de är 193 cm långa ja, så lång är morfar.. Nu är barnen hos sin far i helgen så få se, om morfar hinner träffa dem innan han åker till Skottland på måndag morgon. Nu ska jag göra iordning lite brunch till maken och mig, mysigt att sitta i lugn och ro och äta tycker jag. Hoppas att ni alla får en bra dag och att ni kör försiktigt om ni är ute på vägarna! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Ja jisses vad roligt när snön ligger kvar och ungarna kan busa runt, ja vuxna med för den delen.

    Kör nu lugnt till kyrkogården och ha en jättebra helg! Kramar

    2008-11-01 | 10:56:22
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Äldsta Dotra säger:

    Vi ska också ut och åka idag mamma, till D-J, men vi kommer hem i kväll igen. Kommer att köra försiktigt, som ni kommer göra.

    Kom nyss hem från hotellfrukost, oj vad gott det är! DE är lyxkant på tillvaron.

    Ha en fin dag, kanske vi ses imorgon. Puss & kram

    2008-11-01 | 10:57:52
  • åsa säger:

    TT:

    Vi körde lugnt, men det finns verkligen idioter!

    Vi kom i en kurva på en 70-väg och det var så pass halt att jag körde väldigt försiktigt och helt plötsligt kommer en mötande bil sladdande på min vägbana...han fick "upp" bilen precis innan han skulle ha smällt in med sin bak i vår för...gissa om jag blev rädd!

    Nu ska vi ta det lugnt här hemma och bara va...

    Ha dé!/Kram



    Dotra:

    Jag säger bara det...ta det lugnt!

    Ha dé!/Kram

    2008-11-01 | 15:15:00
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Usch ja, vi har sommardäck o ska upp till dina trakter imorgon. Men vi tar det lugnt och försiktigt,. min fyrtioårspresent fyller nämligen år, o det får vi ju inte missa. Middagsmat ska också med. Jag har plockat fram sparken idag och tagit en tur, bäst att passa på, innan allt smälter igen. Dessutom slipper jag oroa mig för att ramla i halkan...

    Kramar från pörtet

    2008-11-01 | 20:37:24
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Sparken ja...jag har totalt glömt bort att jag har en sådan...

    Men, tar jag fram den så töar det på en gång!

    Kör försiktigt säger jag bara...men, ni åker väl mest på "stora vägen" och där var det inte halt.

    Ha dé!/Kram

    2008-11-02 | 09:17:08
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: