Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Är man snål eller...

Kategori: Allmänt

...är man snål.. Snacka om "problem".. Vi har ju beställt en ny bil och det skulle vara väntetid på den eftersom vi har våra "önskemål" och det gjorde ju ingenting att vi skulle få vänta. Nu ringde försäljaren i går och talade om, att vår bil hade kommit! Den är inte klar för leverans direkt för vi ska ha dragkrok och lite andra grejor så det skulle väl ta ett par dagar. Nu till mitt "problem"...jag har nyss tankat vår nuvarande bil...full tank! Alltså..jag tänker inte lämna ifrån mig en bil med full tank och få en annan som det förmodligen bara är 5 liter i tanken (max). Kontentan av det hela blir som så...jag åker till IKEA i Valbo (utanför Gävle) i morgon och handlar lite julklappar, då blir det ca. 20 mil...då har jag 55 mil kvar som jag kan åka...vart sjutton ska jag åka då... Snacka om "problem"! Annars då.. Jodå, det "knallar och går", det är ensamt och tyst och tråkigt och.... Ute är det disigt och några kallgrader, ser inte speciellt skönt ut, men jag ska gå ut en sväng i alla fall. Förresten..var det någon som såg *Bonde söker fru* i går? Jag kan inte annat än tycka att Magnus, vilken självgod sak, han vill inte att tjejerna ska ha så bra kontakt som de har, då blir inte all fokus på honom....?! Undrar hur han skulle bli om han fick barn, då kan han ju inte räkna med att vara i centrum hela tiden. Ska bli intressant och se, hur det går, om det är någon som hittar den "rätte". Nej, nu ska jag försöka göra något meningsfullt...som tex. diska efter frukosten. Ha dé!/tant rafffa

Kommentarer

  • regina säger:

    Haha vilka problem=) Åk och hälsa på någon som bor en bit ifrån dig=) Använden bilen mer än du behöver:) då sa det nog ta slut

    2008-11-06 | 09:45:15
    Bloggadress: http://reginakm.blogg.se/
  • TT säger:

    Brorsan hade samma problem igår när han skulle skrota, hade just fyllt tanken när bilen pajar rejält.

    Han tömde ur tanken så han fick gå med bensinsmak i käften en hel dag, haha, men han tyckte det var värt det.

    Det är inte snålhet tycker med tanke på bränslepriserna!

    2008-11-06 | 09:48:50
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Jaha, då kan man anta att tant Raffa är ute på vägarna då! Är väl för långt till Trönö antar jag...annars är du välkommen!



    Jo, jag var vaken hela Bonden igår - håller med dig!

    2008-11-06 | 10:22:14
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • skogsfrun på dal säger:

    Snål...nej ekonomisk tycker jag. Programmet du nämner följer jag inte men råkade* se en snutt vid ett tillfälle, pinsamt att se hur tjejerna åmar sig för bönnera;) jag hade bara hållts i lagårn, hur kul hade det vart för tittarna förstås;))

    2008-11-06 | 15:57:00
    Bloggadress: http://barasaras.bloggagratis.se
  • åsa säger:

    Regina:

    Ja, det blir väl att flänga som ett "skållat troll"../Ha dé!



    TT:

    Dottern föreslog att jag skulle slanga bensinen, men serdu..där går gränsen...tvi vale för bensinsmak i munnen!/Ha dé!



    Ragnvi:

    Synd, att det är så pass långt till Trönö, men du ska aldrig vara för säker.../Ha dé!



    Skogsfrun på dal:

    Det är väl meningen, att de ska ut i lagårn så småningom..förra säsongen var det en tjej som förfasade sig över att en grisbonde luktade gris..!?

    Hur dum får man vara egentligen?/Ha dé!

    2008-11-06 | 16:06:22
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Han är ju rent av pinsam, den gode bonden! Visst ser han väl bra ut, men inte är hans Guds gåva till kvinnorna!

    Funderar på hur det blir om Peters kavaljerer plötsligt faller för varandra istället? Där finns ju den möjligheten...

    Kan du inte slanga ur bensinen? Verkar jobbigt detdär, hihi,

    Kramen

    2008-11-06 | 18:57:39
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Pia säger:

    Jag vet - du kan komma hit:-) Bra idé, va!!

    Kram/Pia

    2008-11-06 | 22:14:29
    Bloggadress: http://khemosabi.bloggagratis.se
  • Mai säger:

    Jaaaaa, kom hit!!! =)



    Puss

    2008-11-07 | 01:42:26
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon lilla dalkullan!

    Jo, nog är det en ynnest att få ha närhet till föräldrar/svärföräldrar när man får barn! Som tur var hade jag mamma kvar i livet ytterligare 20 år...

    Idag är det kallt o myggfritt i Trönö! Ingen dimma!

    2008-11-07 | 09:09:49
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    javisst skulle det vara en häftig grej om det var några av killarna som fattade tycke för varandra och dumpade Peter..lite intriger, det är alltid kul...

    Ha dé!/Kram



    Mai & Pia:

    Man kan aldrig veta...helgen är lång..

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Dimmigt och rått...så kan man nog sammanfatta vädret hos mig i dag och myggfritt här också..

    Ha dé!/Kram

    2008-11-07 | 13:47:44
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Ojoj du känner ingen som kan slanga soppa ;) he he he!



    Önskar dig en bra helg!

    /Kram

    2008-11-07 | 16:01:22
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: