Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Han är go han....

Kategori: Allmänt

....maken... Ja, när jag kom upp i morse och skulle hämta mjölken till kaffet och öppnade kylskåpsdörren så var det första jag såg en stor lapp som han hade satt fast inne i kylen där det stod.... Ja, han talade om hur mycket han tycker om mig, barn och barnbarn och det är sådant som gör en glad. Maken han gick upp långt före tuppen i morse för han skulle till Arlanda och åkte före fyra.. Tant raffa, hon sov i godan ro, men jag var upp och vinkade av honom i alla fall. Det hade gått bra att köra, inte halt, det var saltat talade han om när vi pratades vid innan han skulle flyga iväg till Skottland. Få se, hur länge han blir där, det är sagt ett par veckor och sedan är det meningen att han ska till England igen. Det kommer att bli väldigt tomt och ensamt nu när jag inte har någon byracka till sällskap... Vi var ju till Tulavippan (loppis) i går och inte hittade vi några dockskåpsmöbler, men däremot en "bottenvåning" till dockskåpet för en billig penning, så nu har lilla prinsessan ett dockskåp som är tre våningar, men inga möbler! Jag har alltid önskat mig ett dockskåp, men vi var så många syskon och inte hade våra föräldrar råd med något så onödigt... Ville att mina döttrar skulle ha ett dockskåp, men fadern var helt emot det (?) fråga mig inte varför... Därför vill jag att åtminstone lilla prinsessan ska få ett, ja, lillprinsen är ju lika delaktig i skåpet han också förstås... I dag så ska jag till frissan och det ska bli så skönt...avskyr när håret blir för långt, nu är det säkert 3 cm. i alla fall och det är för långt! Tycker, att jag ser ut som en tvättbjörn... Nej, nu är det duschen som gäller och sedan frukost. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • sasa petrovic säger:

    HAN VAR EN GOD MAN =)

    2008-11-03 | 08:45:15
    Bloggadress: http://sasapetrovic.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Men åh vilken raring till man du har:) Förstår om det kommer att kännas ensamt nu du får hitta på lite skojsiga saker att göra.

    Dockskåp ja.. Berättade nyligen på en annan blogg om min far som nån månad före jul när jag var cirka 6-6 år gammal höll till ofta i hobbyrummet i källaren. När jag gick ner och frågade vad han höll på med så svarade han att det bara skulle bli en hylla.. Men på julafton var det en som blev lycklig han hade ju gjort mig ett dockskåp med 6 rum i 3 våningar. Möbler fick jag lite då och då.

    Jahadu.. Du är som mig då avskyr när håret blir för långt och just nu är det det. Jag vill ha superkort i nacke såväl som på hjässan. Härligt och lättskött. Förresten just nu jagar vi ett billigt begagnat docksåp till smågrabbarna. Hittade ett på blocket men det var naturligtvis sålt men då tycker jag man ska plocka bort annonsen.

    Ha en skön dag kära du och kram.

    2008-11-03 | 11:05:36
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • TT säger:

    Åh, sånt värmer, det förstår jag.

    Läste upp för min sambo att din man minsann gör sådana romantiska saker, hehe.

    Har du kollat på Tradera om det finns möbler där?

    2008-11-03 | 11:12:47
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Solskuggan:

    Jag kan riktigt känna din glädje då du fick ditt dockskåp..

    Att du är på jakt efter ett till dina småprinsar, det gör mig så glad, vad är det som säger, att det bara är flickor som tycker att det är roligt att pyssla med dockskåp.

    Håller med dig om att annonserna gjort sitt om man sålt varan.

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Jodu...han har sina sidor maken...

    Dottern har redan varit in på tradera och lagt bud på en del saker./Ha dé!

    2008-11-03 | 15:58:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • skogsfrun på dal säger:

    Romantiska män med fantasi växer inte på trän, hur vågar du släppa iväg honom ända till Skottland;)

    Vad hår beträffar så är det både värmande och döljande, skogsfrun hoppas snart vara helt igenväxt;))

    2008-11-03 | 17:26:10
    Bloggadress: http://barasaras.bloggagratis.se
  • Ragnvi säger:

    Hi, hi! Den historien var bäst idag! I kylskåpet av alla ställen!

    När jag var liten gjorde mamma ett dockskåp till mig av sockerlådor antar jag...som jag lekte med det! Min dotter var inte intresserad när hon var liten, lekte mer med My Little PonySlottet...



    Frågar lite försiktigt nu..har ni bestämt hur ni ska göra med askan....

    Styrkekramar till dig!

    2008-11-03 | 18:47:15
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Skogsfrun på dal:

    Ja du, en sån karl får man vara rädd om, det är jag medveten om, men det är nog riskfritt att skicka iväg honom utomlands på jobb (tror jag..)

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Att han placerade lappen i kylskåpet, det berodde säkert på att där var han övertygad om att jag skulle se den.

    Askan står på vår gamla byrå i vardagsrummet och vi har tänkt att gräva ner den i trädgården i vår och plantera en fin blomma eller buske där.

    Ha dé!/Kram

    2008-11-03 | 18:57:52
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Tack för att du talade om det...sänder en kram till Byrackan i sin himmel...till dig också!

    2008-11-03 | 20:19:38
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Var väl själva f...n! Ett försök till!



    Tack för att du talte om det jag frågade om...skickar en kram till byrackan i sin himmel o till dig också!

    2008-11-03 | 20:23:30
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Var väl själva f...n! Ett försök till!



    Tack för att du talte om det jag frågade om...skickar en kram till byrackan i sin himmel o till dig också!

    2008-11-03 | 20:24:07
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Var väl själva f...n! Ett försök till!



    Tack för att du talte om det jag frågade om...skickar en kram till byrackan i sin himmel o till dig också!

    2008-11-03 | 20:24:12
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Men va i hela friden! Jag tryckte EN (OK, kanske två då)gånger på skickaknappen!

    Var nog lite skärrad för katten rev hunden precis under ögat nyss, blodet rann! Och mina tårar!!!!!

    2008-11-03 | 20:38:02
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Visst blir man gla av sånt,gulligt m små lappar o kärleksbetygelser/Kram

    2008-11-04 | 09:21:17
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Kan förstå att du blev skärrad, stackars Ditte, hoppas att det läker snabbt.

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Ja, det behövs ju egentligen så lite för att man ska må bra.

    Ha dé!/Kram

    2008-11-04 | 11:04:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Va mysigt av gubben! Men visst blir det tomt och öde nu när du blir själv...jag förstår precis va du menar med att man hela tiden kollar efter sin vän. När Larissa gått bort och jag skulle gå ut med Loppan sprang hon alltid först till sovrummet för att hämta Larissa...det höll hon på med i flera veckor...

    Kan du göra något besök hos maken när han är utomlands o jobbar kanske? Eller har han ingen tid över för dig då? När min man jobbade som säljare uppe i Norrland åkte jag ibland med honom. Vi sov i stugor och umgicks på kvällarna, på dagarna var jag ute med hundarna på egen hand. Det var trevligt att få se många nya ställen, men det var ju aldrig mer än en arbetsvecka.

    Här slirar jag också omkring, inte alls kul

    Kramen

    2008-11-04 | 18:05:32
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: