Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Jag får spunk...

Kategori: Allmänt

...på den här förbannade ljusslingan!! Har tvättat fönster, dock inte kök och hall utan på altanen (där vi sitter jämt) och jag satte upp mitt "universrum"...dvs. ljusslingor som "böljar sig" så där fint ni vet...tror ni att de fungerar...jodå...till ungefär 80%.. Det finns ju små, små utbyteslampor med och har någon försökt att lokalisera vilken lampa som är trasig och har någon försökt att byta ut den?! Alltså...jag får hjärnblödning! Ringde till maken (i England) och var vansinnig och jag kunde höra hur han flinade och han sa med en luuuugn röst..."ta det lite lugnt gumman, det är väl inte så farligt"..."du vet väl att det är en förbrukningsvara, släng skiten och köp nytt".. Visserligen köpte jag just den här ljusslingan på rea och fick den för en väldigt billig peng, men det jag undrar över är...varför skickar de med reservlampor när det inte går att byta? Nu har jag ringt till en granne och vi ska åka till en affär där de enbart har julsaker och där ska jag titta efter en slinga, ev. en ljusgardin som det går att sätta i reservdelar i! Att bli så här förbaskad, det är inte bra för hjärtat... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • SolSkuggan säger:

    Hahahahahahaha Jag är böjd att hålla med maken.. Köp en ny slinga och hör och häpna.. KASTA alla reservlampor för de kommer ändå bara att göra dig galen.

    Eller ett annat alternativ skit totalt i ljusslingor, precis som mig. De hänger ju i var och varannans trädgård likt fågelskrämmor eller annat skit..

    Bättre då med ljuslyktor vid bron såna där vi gjorde som barn. Antingen med snöbollar eller vatten i hink som får frysa till som man ser gröper ur..

    Lycka till min kära vän du kommer säkert på råd.

    Kram kram kram:)

    2008-11-26 | 22:44:51
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Jamen eller huuur!

    Ta bara adventsstaken när nått ljus har slocknat...suck man river sitt hår ju!



    Hoppas du hittar bra grejjer idag/Kram

    2008-11-27 | 09:37:41
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Solskugan:

    Det är nästan så att jag håller med dig, men du förstår..."universrummet", det har liksom blivit mitt Signum".

    Jag kastade hela skiten och köpte nytt och det blev inte speciellt dyrt.

    Det där med att göra ljuslyktor i hink, det är ju så fint, men det behövs kallgrader och här är det +7 i dag!

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Jadu, det där med adventsljusstakarna...man byter lampa och så lyser det antingen med spotlighteffekt eller så glöder det bara och innan man inser att man satt tex. en lampa till sjuarmad i en femarmad osv.....

    Ha dé!/Kram

    2008-11-27 | 12:24:26
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Förlåt att jag skrattar men känner igen det där! Om en stund ska vi ut o klä granen ute...hm, visar sig väl hur roligt det blir då!

    Här lyser stjärnor o stakar för fulla muggar!



    Klart du kan få in bilder i bloggen! Kan jag kan du! Och inte är det svårt heller!

    Jag sparar mina foton i datorn, håller reda på (papper o penna) vad dom heter eller nummer sen följer jag anvisningarna på bloggen! Försök!

    Kramen!

    2008-11-27 | 16:40:00
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Jag är medveten om att jag snart måste lära mig det där med att få in bilder i bloggen, men du vet...Rom byggdes inte på en dag, det tog minst två och en halv...

    Ha dé!/Kram

    2008-11-27 | 23:11:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: