Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nu är...

Kategori: Allmänt

...det klart med "julningen"... Har fått upp "universrummet" och det fixade jag själv, utan att få "hjärnsläpp" och alla stakar står där de ska och julgardinerna sitter uppe så... Adventsgranen, den blev så fin så, visserligen sitter det både två och tre saker på samma gren så att grenarna bågnar må ni tro, men jag blir lika glad varje gång jag går förbi och ser hur vacker den är. Glädjen hos de små kungligheterna och allvaret när de klädde granen, det var otroligt faktiskt. I dag ska jag hämta de små kungligheterna på dagis/skola efter lunch för dottern jobbar eftermiddag/kväll så det blir nog lite fredagsmys i kväll, funderar på om det skulle passa de små med lite grönsaker och dip, vet att de tycker mycket om det, kan ju ha lite chips också... Yngsta dottern kommer ju hem från Oslo, ja, hon är ju redan i Sverige, men i Gävle och jag vet faktiskt inte om hon kommer hit i dag eller om det blir i morgon... Ute är det soligt, ingen snö kvar och ett par plusgrader och jag tycker att det var så synd att snön försvann för det var ju lite julkänsla i alla fall. Nej, nu ska jag åka och handla lite inför helgen.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Jill säger:

    Hej mammsen!

    Jag har fått hjärnsläpp både en och två ggr idag, men nu har jag schemat klart och till och med vilken vikarie som ska in på vilken rad! Klappar mig själv lite på axlen factiskt...



    Idag är det disco på skolan men elliot verkar inte det minsta intresserad av att vara med. Tror inte att det skulle fungera med hans hörsel heller. Hur som, du vet det i alla fall. Men jag vet att han helt klart föredrar att dippa med dig och lilla yrvädret!

    minutrar kvar, sen till jobbet, trist men någon måste ju göra det.

    Ringer sen. Puss och kram

    2008-11-28 | 11:32:25
  • Garbo säger:

    Ja usch ja grått o skitigt blev det till advent men jag ska fira ändå köpte ingefärsglögg m chilli på ICA o pepparkakor förståss :)



    Kram o ha en mysig helg o 1:a advent så hoppas vi på snö igen.

    2008-11-28 | 13:12:22
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon!

    JAG VILL SE GRANEN!!!! Hi, hi! Snälla, be om hjälp i helgen!

    Kramen!

    2008-11-29 | 08:49:21
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Här närmar sig julen också en tid som jag verkligen tycker om och trivs i. Ha en underbar advent kram:)

    2008-11-29 | 17:14:42
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • åsa säger:

    Garbo:

    Grått, grått och så lite grått...sammanfattning av vädret i helgen, inte klokt va "lågt i tak" det är..

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Den som väntar på nå´t gott...

    Ha dé!/Kram



    Solskuggan:

    Ni har ju åtminstone lite julkänsla med all snö, här är det bara mörkt och blött.

    Ha dé!/Kram

    2008-11-30 | 15:40:13
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Hej!

    Hoppas du haft en fin helg med nära och kära! Vädret har ju varit helkasst, tur det varit mycket sport på teve, och en trevlig räkfrossa igår kväll förgyllde helgen

    Kramen

    2008-11-30 | 19:15:22
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Helgen har varit jättebra!

    Ha dé!/Kram

    2008-12-01 | 08:43:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: