Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Självömkan....

Kategori: Allmänt

...är någonting som jag inte gillar... Men...nu tänker jag ömka mig själv i alla fall.. Fy f-n vilken natt det varit, det har "svidit" och "ilat" i tamejsjutton hela förbaskade kroppen! Tyckte så synd om mig själv i natt och tänkte, hur sjutton ska det bli om tio år om det är så här nu... Jag kommer ju upp ur sängen i alla fall, visserligen med hjälpmedel, men ändå.. Ja, det är som det är, det är bara att bita ihop och hoppas att det ska bli bättre (vilken lögn). Dagen i dag har inte bestått av många knop, jag har varit till polisen och hämtat mitt nya pass och på det ser man ju ut som en förrymd fånge, det är bara siffrorna i underkant som fattas! Nu så kan vi ut och resa maken och jag... Få se, om maken är kvar i England efter jul, då kanske jag tar med mig lillprinsen dit en sväng, det skulle han tycka var jätteroligt och även maken och jag. Vädret i dag är grått, grått och så lite grått...det är uppehåll (än så länge) och ett par grader varmt. Om ni visste, hur mycket jag saknar min lilla byracka.. Trodde aldrig, att jag skulle sakna att bli utskälld efter noter och att bli irriterad av en byracka som sprang runt runt och som bäddade och pep så man höll på att bli.... Ja, det är tomt.. Nu ska jag faktiskt lägga mig i soffan med en bra bok, jag skiter i att det finns saker som borde göras, det jag inte gör i dag, det kan jag göra nå´n annan dag.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • skogsfrun på dal säger:

    Nej det är ingen idá att tvinga sig till att göra saker, det brukar inte bli så lyckat. Halvhjärtat liksom. Rätt va det är så kommer (arbets)lusten över en och allt går som en hambomölja;)

    Varför skaffar du inte en ny typ byracka? inte 17-ton kan en leva utan hunn!

    2008-11-11 | 17:32:53
    Bloggadress: http://barasaras.bloggagratis.se
  • Ragnvi säger:

    Förstår om saknaden kanske blir lite extra stor efter en dålig natt....och inte hade du nån som kunde krypa upp i tuttarna på dig heller! Hi, hi!



    Själv hade jag en skitdålig kväll igår; för lite sömn, för mycket kaffe och värst av allt; magen gillar inte citrusfrukter! Fast lite bättre idag...puh!

    2008-11-11 | 18:03:01
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Skogsfrun:

    Vi har bestämt oss för att inte skaffa någon mer hund, jag blir ju inte bättre i kroppen, snarare sämre../Ha dé!



    Ragnvi:

    Skönt, att du känner dig bättre i dag och se upp för citrusfrukter hädanefter.../Ha dé!

    2008-11-11 | 18:33:22
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Det låter inget roligt alls... :(

    Hoppas ni kommer iväg på resan, du och lillprinsen i alla fall.

    Jag har inte varit i England på 30 år, kanske är på tiden igen, men saker och ting kostar.

    Hoppas vädret blir bättre för då känner man sej i alla fall aningens mer uppåt tycker jag.

    Kramar

    2008-11-11 | 22:23:48
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Det e självklart du får känna som du gör,det är synd om dig och saknaden är stor,hade jag vägarna förbi skulle du få pussa på mina "sängvärmare" ;)



    /Stor Kram!

    2008-11-12 | 09:34:03
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Ja, allting kostar och i England är det väldigt dyrt, men OM vi åker lillprinsen och jag, då får det kosta.

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Jag hade gärna pussat på dina "sängvärmare"..

    Ha dé!/Kram

    2008-11-12 | 10:33:22
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Heej! Beltran orkar jag inte ens kommentera, kan bara säga att jag håller med...

    Däremot kan jag säga att ibland måste man få tycka synd om sig själv, även om det alltid finns de som har det värre. Och är man så unga som vi två, då ska man ju inte egentligen ha en massa krämpor, Precis som du så undrar jag hur det ska bli om tio år, men kanske är det tvärtom att vi blir bara piggare och piggare?

    Har du sett Himlen får vänta? Programmet om några människor mitt i livet som får en obotlig sjukdom. Vilka människor, är full av beundran. De kan fortfarande känna glädje i att få leva, att få uppleva en ny dag, oavsett hur dåligt dom egentligen mår. Men, nog har dom också gått igenom sina kriser...

    Du ska se att vi blir lite piggare när vi får lite nysnö och juleljusen börjar tändas i stugorna!

    Kram

    2008-11-13 | 20:14:18
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Du har så rätt så!

    Ha dé!/Kram

    2008-11-14 | 09:47:07
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: