Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vatten och bröd...

Kategori: Allmänt

...skulle han ha till mat det svinet! Jag blir så upprörd när ett sådant svin som Anders Eklund har mage att klaga på maten som serveras på Kumla och häkterna i Falun och Kronoberg! Inte får man äta sig mätt heller... Va f-n tror han att våra gamlingar får till mat...tror han att de får äta sig mätta varje måltid!? Jag blir heligt förbannad, tycker att han har förbrukat sin rätt i samhället och hur ska det inte kännas för de efterlevande till hans offer när ett sådant svin uttalar sig som han gör.. Han tyckte, att maten var för lite kryddad...kan han inte använda tex. ett saltkar själv..? Nej fy f-n! Dessutom så tyckte han att det var "straffarbete" på fängelset....?! Jamen...han sitter ju inne för två mord och hade det varit riktigt (eftersom vi inte har dödsstraff) så skulle han utföra straffarbete och då menar jag straffarbete! Annars då... Jo, jag har varit och inhandlat piratskeppet till lillprinsen och döm om min förvåning när det visade sig att de sänkt priset idag! Jag betalade bara hälften av vad jag räknat med och gissa om jag blev glad! Nu fick jag ju pengar över till lite kläder som han också önskade sig. Här hos tant raffa är det inte så mycket snö, det är två-tre grader kallt och solen har gjort tappra försök att ta sig genom molnen. Satt på morgonen och läste tidningen när det blev ett jäkla liv på skatorna ute i trädgården och det visade sig att jag hade besök utav en katt (han heter Nisse) och han satt och lurpassade på småfåglarna....gissa om skatorna drev med honom, det är otroligt vad smarta skatorna är, de "fintade" Nisse flera gånger, till slut blev nog Nisse sur för han gick härifrån och då blev skatorna knäpptysta på en gång. Kul att kolla på skatorna, jag har ju ingenting emot skatorna utan jag matar ju dem också, även de behöver ju mat på vintern. Nej, nu ska här göras lite nytta.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Ja det bevisar ju uppenbarligen hur störd han e A.E som har mage att klaga på maten och hur det är i våra fängelser!

    Nä ner med han i en Fritzlhåla och där kan han stanna!

    Kasta bort nyckeln oxå!!



    Javisst blir man glad när man kan fynda på REA =)

    Jag har oxå inhandlat julklappar idag,maken får en spikmatta (haha juste va!)

    Ska tydligen va bra för det mesta o även jag har nytta av den :)

    Son får helläckert set om kallingar o undertröja i svart o rött blir bra de' nu är det bara småpryttlar kvar.



    Ha en skön kväll/Kram

    2008-11-25 | 15:37:21
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Paula säger:

    Oj, nu har jag inte läst tidningarna ordentligt hör jag! Måste säkert in en sväng o läsa mer om vad det svinet uttalat sig om! Håller förstås fullkomligt med, först borde han få en kemisk kastration så han blir ofarlig, sen får han gärna arbeta i sitt anletes svett för att betala tillbaka något av det han åstadkommit, även om ju det inte är möjligt.

    Kan han bli deporterad? Vart ska vi skicka uslingen?

    Trevligt att höra att du mår bättre, o hoppas du har en bra bok i hörlurarna!

    Kramen

    2008-11-25 | 15:37:51
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Garbo:

    "Fritzlhåla"...det vore för snällt tycker jag, nej släpp ut honom på en "vanlig" avdelning på Kumla så vore vi nog av med honom ganska snabbt (tänk va billigt det skulle bli).

    Julklappar, det har jag lite kvar att införskaffa, men det är bara småsaker och jag känner mig sååå nöjd.

    Ha dé!/Kram



    Paula:

    Kemisk kastration..alldeles för snällt det med..nej, en riktig kastration ska det va annars är det inget straff tycker jag.

    Vet, att du inte gillar deckare, men det gör jag så det är en sån för tillfället..

    Ha dé!/Kram

    2008-11-25 | 16:50:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hej Tant Raffa! Vi är så tacksamma idag att det inte blev värre med branden!



    Håller med dig ang. Eklundsjäveln...ibland önskar jag också att tidningaren inte skulle skriva nåt alls...låt han ruttna bort i tysthet!

    2008-11-25 | 18:43:56
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Håller med dig!

    Ha dé!/Kram

    2008-11-25 | 22:19:07
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: