Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Byrackan...

Kategori: Allmänt

...skulle ju presenteras på foto i tant raffas blogg igår och dottern skulle hjälpa mig eftersom jag inte gjort sådant förut och i ärlighetens namn inte fattar ett jota... Nu fungerade det inte för henne, hon försökte flera gånger och jag sa att hon skulle sluta innan hon fick ett break. Kom underfund med att det hade strulat för alla med tillgängligheten på bloggen igår så det var inte hennes fel. Nu la hon in foton på sin egen blogg, så är det någon som är intresserad att se min älskade lilla byaracka så finns han till beskådande där..ja, det är hon som kallar sig Uttmo när hon kommenterar på min blogg. Annars så är det regnigt här i dag och fem grader varmt (man får väl vara tacksam att det är varmgrader än så länge). Byrackan och jag ska vara barnvakt i eftermiddag/kväll för dottern jobbar och det innebär att vi hämtar vid dagis/skola och som vanligt äter vi middag här hos tant raffa innan det är dags för bolibompa och sängen. I dag klarar jag mig från stuvade makaroner....det ska serveras spagetti och köttfärssås i stället enligt önskemål... I går var vi till en "snäll" skog en liiiten sväng byrackan och jag och faktiskt så hittade jag trattkantareller, inte så hemskt mycket, men det tog sin tid att rensa i alla fall... Veckan som kommer törs man inte ut i skogen för nu är det väl älgjakt överallt häromkring. Nu ska jag visa byrackan kopplet och få se, om han vill gå ut en liten promenad, jag tror ju inte det, men om han ser att det inte regnar så mycket så kanske... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Ja de må jag då säga att Byrackan stolt kan sträcka på sig för inte hundan ser han så gammal ut ;)

    Stiiiilig kille :)

    2008-10-13 | 13:09:25
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Paula säger:

    Hallå där! Och var är länken till dotra? Inte hittar jag några kommentarer av henne heller...please, jag bara längtar efter att få skåda Byrackan i ögonen!

    Vilodag i pörtet idag, helgen var minst sagt intensiv...

    Kramen

    2008-10-13 | 16:11:19
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • TT säger:

    Åh vad söööt han är!

    Inte ser han gammal och krasslig ut bild, men visst är det tråkigt när dom blir det.

    Vår gammelhund har sprungit sej halt idag i skogen, hon ska helst sitta hemma och knyppla tror jag.

    2008-10-13 | 19:38:32
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hej igen! Just det ja! Var ju strul igår! Men hoppas ni gör ett nytt försök snart! Är lite segt titt som tätt men....



    Jag tog Ditte på promenad efter jobbet, hörde nog hur det small i skogen...blev lite nervös!

    Ha en bra kväll!

    2008-10-13 | 19:45:22
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • storasyrran säger:

    Hejsan! Jag är helt novis på det här med bloggar så jag hittar inte heller till Uttmo...! Hur gör man?

    Kram från storasyrran :)

    2008-10-14 | 09:07:51
  • Åsa säger:

    Svarar alla:

    Jag, tant raffa ska lära mig att länka till andra bloggar...jag lovar, men just nu så blir det inte så, men dotterns blogg heter..regnbagsfamilj.blogspot.com/...hoppas, att jag skrev rätt nu...

    Och...visst är byrackan fin och han bär sin ålder med heder tycker jag.

    När jag lärt mig att länka till andra bloggar, då ska jag även försöka mig på det där med foton också, men...jag är ju såååå totalt ointresserad av sånt...sorry...

    Ha dé!/tant raffa

    2008-10-14 | 22:41:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • //SoP säger:

    Så det är Så han ser ut ! Fin vovve!:-)

    2008-10-15 | 05:13:57
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • Annaa M säger:

    Tihi, jag föreställer mig alltid Byrackan som en småfet blandras av halvstor modell fast jag nog vet att det inte är så! Nu ser jag ju att det är en gracil liten varelse.

    2008-10-15 | 13:07:28
    Bloggadress: http://annaamattsson.blogg.se/
  • Åsa säger:

    SoP:

    Javisst är han fin!/Ha dé!



    Annaa:

    Han är ju en engelsk gentleman, fast han kunde ju lika gärna ha varit en fet corgie../Ha dé!

    2008-10-15 | 18:10:06
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: