Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Söndagmorgon...

Kategori: Allmänt

...är det och det ser ut som om det ska bli lika fint väder i dag som det var igår. Gårdagen, den var helt fantastisk, det var femton grader varmt och strålande sol hela dagen och det var sååå vackert. Dotter med sambo, lilla prinsessan och hennes "kille" som är lite äldre än henne, ja, han är 3,5 år och så jag med byracka vi var till Stabergs barockträdgård och fikade och det var en färgprakt som man bara blir stum när man ser. Lillprinsen, han var hos sin bästa kompis som dessutom är storebror till prinsessans "kille". De är så söta tillsammans de små, håller varandra i handen och kramas, de pussas också ibland. I dag gick vi upp tidigt byrackan och jag eftersom han började bli lite "orolig" och då är det lika bra, att bära ner honom och släppa ut honom på en "pink" i trädgården, det är ju lätt hänt att det läcker annars. När vi ändå var på nedervåningen så tyckte jag att det var lika bra att göra lite kaffe och sedan blev jag sittande med ett korsord och nu sitter jag här vid datorn.. I dag har jag bestämt mig för att packa ihop studsmattan för nu är säsongen över tycker jag, men jag måste säga, att det var ett bra köp för gud vad de har hoppat och vad bra balansträning det har varit. Nej, nu är det nog dags för en tredje mugg med kaffe... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Godmorgon! Uppe med tuppen du också ser jag!

    Min Ditte hon sover än...sambon likaså!

    Vad underbart det lät med besöket i trädgården! Synd att du inte visar en bild!!

    Ditte gillar inte potatis, eller jo ibland, men då ska det vara feta strips! Va!

    Lika fint väder här i Trönö som hos dig, underbart!

    Blev ingen promenad med hunden igår, men idag är det ett måste!

    Ha en skön söndag så skrivs vi sen!

    2008-10-12 | 08:29:51
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Uttmo säger:

    Men mamma är du helt från vettet, ska du på egen hand få ihop "hoppen" har du tänkt?!?! No whay alltså....

    Du får vänta tills det att kalasandet är över här, typ vid 17 kanske. Då kommer vi över och gör det! OK?! Bra då säger vi så...

    Här blåser vi upp ballonger för fulla muggar, vet du om att man blir lite så där härligt snurrig i skallen av det?! haha...



    Sessan är på de mest strålande humöret idag, njuter med all säkerhet av att få vara ensam en stund.

    Vi hörs snart, slår en pling.

    Puss & kram

    2008-10-12 | 10:12:54
    Bloggadress: http://regnbagsfamilj.blogspot.com
  • Åsa säger:

    Ragnvi:

    Om du vill se foton från Staberg så finns det på dotterns blogg.

    Nu ska jag och byrackan åka ut en sväng och njuta av all färgprakt, det är så vackert ute./Ha dé!



    Uttmo:

    Ja, ja...jag får väl försöka låta bli då...

    Ha dé!/Kram

    2008-10-12 | 10:56:09
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Uttmo säger:

    För den som vill se kort på Byrackan så finns det att skåda i min blogg!! :)

    2008-10-12 | 19:14:34
    Bloggadress: http://regnbagsfamilj.blogspot.com/
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon! Nu har jag äntligen fått se Byrackan! Vilken kille!!

    Kikade också på trädgården, dit vill jag gärna åka!

    Kunde också kommentera den €här gången hos dottern, förr fanns inte Namn/Url...Hoppas deras bud räcker!



    Men du, blommat i ett halvår...va! Får väl ha tålamod jag då!

    Ha en bra måndag!

    2008-10-13 | 07:01:19
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Ragnvi:

    Ja, visst är han väl en stilig kille min byracka!

    Rekommenderar verkligen Staberg, de har även jättefin lunchbuffét och gott hembakat kaffebröd så man kan ju "slå två flugor på smällen".../Ha dé!

    2008-10-13 | 08:48:52
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Gu så duktigt av dig att hoppa,jag vågar baske mig inte ;)



    Ha jag kom ju på att jag sprang i spåret igår och det kändes i mina benhinnor ajaajajaj

    Storvovve kutade med mig med ett halvt träd i munnen och var spikrak i hållningen,jädrar va han kämpade men stolt var han! :D



    /Kramen!

    2008-10-13 | 09:11:42
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Garbo:

    Hoppa..!

    Inte en chans att jag skulle hoppa studsmatta!

    Nejdu, det överlåter jag åt de små kungligheterna, jag kan nog bryta armar och ben ändå...

    Kan se storvovven framför mig, det måste sett roligt ut och jag kan förstå att han var stolt.

    Ha dé!/Kram

    2008-10-13 | 09:53:28
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: