Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vara byracka...

Kategori: Allmänt

....är inte lätt... Jo, det kanske är lätt att vara en byracka, men inte en gammal sådan.. I morse var det som vanligt, jag gick upp, väckte byrackan och tog honom under armen, bar ner honom och ställde honom på mattan i köket. Jag brukar ställa honom på mattan så att han ska kunna sträcka på sig och skaka av sig lite morgontrötthet utan att ramla omkull. Efter det så går jag och ska öppna altandörren och byrackan han hänger med..sedan ser (och hör) jag hur han står med frambenen i kors och kissar rakt ner i ett par foppatofflor som står bredvid dörren... Byrackan, han var inte medveten om att han kissade tror jag för han sprang (gick) nerför trappen och kissade som vanligt på gräset. Sedan lät jag dörren stå öppen för jag tänkte, att han kommer ju snart in igen...inte då! Vi har en gammal stambana vid vår tomtgräns, vi har även satt för så att byrackan inte ska kunna gå ut på denna stambana enbart för att han inte hör om någon kommer, människa eller djur. Nu hade förmodligen ett rådjur eller något annat större djur raserat detta "stopp" och det märkte inte jag när jag släppte ut byrackan i morse... Måste sett roligt ut, när jag i morgonrock och storstövlar försökte få byrackan att komma in på tomten igen, tröstar mig med att det var lördag och så pass tidigt att det förmodligen inte var så många vakna. Att få gå där på stambanan och dra i sig alla dessa ljuvliga lukter, det måste ha varit som "Hänt i veckan" för byrackan och jag kan ju förstå, att han inte ville in på tomten igen.. Det gick efter ett bra tag att få in honom och det är ju tur, att han kissade i foppatofflorna och inte i mina "riktiga" tofflor, för foppatofflorna var det ju bara att spola av med vatten och lite rengöringsmedel. Nu ska byrackan och jag åka till kyrkogården, det är lika bra att sätta dit gravlyktorna nu innan det blir tjäle i backen och det står nog inte på eftersom allt är så tidigt i år tycker jag. Hoppas att alla får en bra lördag! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ronja säger:

    Var med i min tävling om en länk finns på min blogg.

    2008-10-04 | 11:50:16
    Bloggadress: http://parisdotter.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Tack för dina rader,det är skönt att få skriva av sig och få perspektiv.

    Varma kramar.

    L som vanligt åt byrackan Gulligt och tur du inte satte foten i foppatoffeln ;)

    2008-10-04 | 17:53:29
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Får jag bekänna en sak bästa Tant Raffa.. Jag själv känner mig ganska neutral vad gäller husdjur.

    Fast jag måste tillstå att din kära gamla byracka har hittat vägen till mitt hjärta:)

    När jag var barn hade vi alltid katt hemma. Och senare också i mitt eget hem. Min dotter fann en dag en hittekatt vilken lycka för min djurälskande dotter. En underbar liten katt så klok och tillgiven. Men det slutade så tråkigt en dag fick vi följas åt till veterinären. Så många sorgsna tårar..

    Men jag säger som jag sagt tidigare. Vilken tur Byrackan har som har dig bästa Tant Raffa.

    Hmmm... nu ringer mobilen.

    Hahahaha det var Byrackan! Som ville jag skulle berätta för dig att du är den bästa matte i hela vida världen. Han ville också att jag skulle slicka dig lite i ansiktet;) Men då frågade jag Byrackan räcker det inte om jag pussar pannan.

    Okeyyyyy morrade Byrackan lämpligt tillgivet.

    Puss på pannan från mig:)

    Hahahaha din Byracka är allt en finurlig liten en.





    2008-10-04 | 19:54:57
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Garbo:

    Där ser man, att det är bra med foppatofflor, även fast det finns de som tycker att de borde förbjudas.

    Ha dé!/Kram



    Solskuggan:

    Tack!..För de fina orden och du...tänk att byrackan är så duktig att han lärt sig ringa också, det var alltså därför han snodde telefonen...

    Ha dé!/Kram och puss i pannan tillbaka!

    2008-10-05 | 00:47:23
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Nämen va kul! Hoppas många grannar stod bakom gardinerna och asgarvade åt dig och din döva hund!

    Haha, klart man måste läsa Hänt i veckan ibland, och byrackan kommer väl inte så ofta till frissan?

    Hoppas du får en fin vecka, här ligger de flesta höstlöven i backen nu efter helgens blåstväder

    Kramen

    2008-10-05 | 18:47:20
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Lilldotra säger:

    Kära mor som är så gooooo!

    Va härligt skönt det var att höra din ljuva röst i mitt öra idag. Livet blev mkt lättare att leva och harry ville söka efter framtiden med mig som aldrig förr:) Just nu har jag lite paus i sökandet och njuter av vackra ord skrivna av en ännu vackrare kvinna- min ledstjärna:)mmm... love it... Lille söte W... ja, det är tur att han har dig till matte kära mor, det är tur att vi alla har dig för hur skulle världen annars se ut? Du är ju solen i våra liv, den som vi alla kretsar runt, den vi får vår livsenergi ifrån. och alla kloka ord. och alla kärlekskramar. Ja, jag vet att du vet, men jag vill iallafall skriva det: Jag älskar dig!.... och jag tycker om dig också:)

    pussar och kramar till dig och W... (du vet, där på sidan av nosen, du vet!)//L

    2008-10-06 | 02:01:59
  • Åsa säger:

    Paula:

    Ja, det var nog en "syn för gudar" när jag försökte få in honom på tomten, det var ju ingen mening att säga till honom för han hör ju inget..

    Här hos mig är det fortfarande ganska mycket löv kvar på träden, men det behöver ju bara vara kallt ett par dagar så faller de väl av.

    Ha dé!/Kram



    Lilldotra:

    Allting ordnar sig, bara man har lite is i magen och du vet...loftet finns här.

    Skönt att höra din röst med och jag har pussat byrackan precis där du ville och han bara njöt.

    Hoppas, att veckan blir bra för dig, här blir det som vanligt antar jag.

    Ha dé!/Kramar i massor!

    2008-10-06 | 08:59:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tania säger:

    Jag är verkligen ingen hundmänniska men Byrackan har vunnit mitt hjärta !

    Kram

    2008-10-08 | 09:50:00
    Bloggadress: http://lyxpiraya.blogg.se/

Kommentera inlägget här: