Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Fredag..

Kategori: Allmänt

..idag och solen behagar titta fram så här på seneftermiddagen.. Tant raffa har inte gjort många knop i dag, det har liksom inte funnits ork till det. Lilla prinsessan kom hit i morse och var med mormor och moster i några timmar och det är väl det enda som blivit gjort... Det är alltid likadant, när maken är borta så brukar jag nog omedvetet tycka att det är tråkigt med helgerna, det finns ju inte så mycket att göra då eftersom det känns som om att alla har nog med sitt på nå´t vis. Men, i morgon ska lillprinsen vara hos mormor, vi ska ha över ett dygn tillsammans han och jag (och byrackan förstås). Prinsen har redan bestämt att vi ska ha en myskväll med film och "snacks"..."snacksen" han gillar, det är baconchips...inte en favorit hos mig, men man får väl offra sig... Han har även bestämt att vi ska elda i kakelugnen, för det tycker han är så mysigt. Morfar har ringt från England och sagt att prinsen ska få köpa en ny film i morgon och det blir väl att stå ett bra tag och välja kan jag förstå. Vi har även lovat dotter/moster att skjutsa henne till Gävle och då blir det väl ett besök på ´nå´n leksaksaffär för att visa mormor vad som önskas i sexårspresent på tisdag. Tänk, lillprinsen fyller sex år! Helt otroligt vad tiden går fort, sex år..det är inte klokt! Lilla prinsessan, hon vill också ha "panket" och jag har lovat henne att det ska hon få. Jag måste ju göra "panket" till byrackan också, han älskar att få "panket" och får han inga egna så brukar han sno utav andra... Det spelar egentligen ingen roll vad innehållet är, det är tjusningen med att öppna och det går fort må ni tro! Nej, nu ska jag ta och förbereda lite middag åt mig och dottern, det blir bara en köttbit och rostad potatis och så ska dottern göra en sås med bla. fetaost, avocado och turkisk youghurt och lite annat som jag inte kommer ihåg... Sedan så blir det Doobidoo för mig och vad hon ska hitta på, det vet jag inte. Önskar alla en trevlig fredagkväll! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Annaa M säger:

    Får se om någon har lust att göra någon sås här i kväll, men det sägs ju att en bra sås ensam reder sig, precis som en del andra får göra...ha en bra kväll själv!

    2008-09-05 | 17:42:02
    Bloggadress: http://annaamattsson.blogg.se/
  • Paula säger:

    Hej, ler åt panketen....mina barnbarn vill inte ha panket,,,,dom vill ha pengar! Vet du va trist jag tycker det är att inte få slå in en enda present, varken till jul eller födelsedag...Fast det är ju vettigt, sen åker dom till Kupolen och väljer ut lämpliga prylar med föräldrarna...

    Snacks ja, ett tag åt vi popcorn, ett tag åt vi lite salta jordnötter, nuförtiden snaskar vi på....ingenting! Godis äter vi inte heller, inge fikabröd, visst är vi tråkiga?

    Men det blir nog en öl till Lets Dance finalen ikväll!

    Kramen

    2008-09-06 | 20:32:35
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Garbo säger:

    Tror minsann jag o din lilla Prins skulle trivas förträffligt i soffhörnet smaskandes på baconchipsen som för övrigt e min favvo alla kategorier av snacks :)



    Hoppas ni hade det trevligt/Kram

    2008-09-07 | 11:14:16
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Annaa:

    Såsen blev perfekt till köttet och vinet var jättegott.

    Ha dé!



    Paula:

    Jag har sagt till prinsen att han ska önska sig pengar också så att han kan köpa de transformers (svindyra) som han vill ha.

    Han får ju "panket" också...förstås..

    Här äter vi bara snacks när barnbarnen är här, vi är också såååå tråkiga!

    Ha dé!



    Garbo:

    Han kan nog äta obegränsat med baconsnacks...men va sjutton...det var ju lördag och han ville inte ha lördagsgodis!

    Han nöjde sig med film, snacks och läsk..

    Gissa om vi har gosat där i soffan..

    Ha dé!/Kram

    2008-09-07 | 11:57:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: