Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Inte bara vass tunga...

Kategori: Allmänt

...jag har kraftigt bett också... Har varit till tandläkaren i dag igen och på torsdag får jag mina bryggor. Har så kraftigt bett att jag biter sönder mina tänder och nu ska jag "få" bryggor där det fattas tänder. Min tandläkare ville att jag skulle vänta tills det blev en tandvårdsreform som gynnade mig och nu har det blivit en sådan. Allt som allt skulle det kostat mig omkring 50.000:-, men jag kommer att betala 13.500:- och det räcker gott och väl tycker jag.. I det priset ingår det en bettskena och enbart den skulle ha kostat 3-3.500:- så...... Hur som helst, det ska bli skönt när det är klart och jag hoppas ju att det ska bli bra sedan, att bita sönder tänderna, det är inte kul... Jag har inte haft ett hål i mina tänder på över 25 år så det känns lite taskigt att man måste betala så mycket... I eftermiddag ska jag på 6-årskalas, det är mormors lillprins som fyller år och det ska bli kul att se minen när han öppnar sina paket. Lilla prinsessan hon får ju också "panket" och hon har även hon haft önskemål...en docka, en "fart"..."över hela".. Alltså en (törs man skriva det...)..en negerdocka... Gissa vad hon får? Nu ska jag ta med mig min bångstyriga byracka..ja, ni skulle se oss på nätterna när han har gett sig f-n på att han ska sova i min säng...(om han åtmionstone inte vägde ett ton när man ska försöka flytta honom)...ja, jag ska ta med honom ut en sväng, det börjar regna litegranna så jag förmodar att svängen blir kort.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Ha ett trevlig liet prinskalas :)

    2008-09-09 | 12:37:02
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Tania säger:

    Jag har flyttat gullet :)

    2008-09-09 | 14:18:47
    Bloggadress: http://lyxpiraya.blogg.se/
  • TT säger:

    Tack för komplimangen! :o)

    Jo, dotra har nog ärvt av mej, jag målar och pysslar och donar och är just nu mest inne på smycken sedan några år.

    Illa med tandläkarräkningen!! :(

    2008-09-09 | 16:53:26
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Garbo:

    Det var så trevligt så på kalaset.

    Ha dé!/Kram



    Tania:

    Tack för inbjudan!

    Ha dé!/kram



    TT:

    Har sett din kreativitet på din blogg och du är jätteduktik./Ha dé!

    2008-09-10 | 09:35:55
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Annaa M säger:

    Känns i alla fall gott att höra att den fungerar den där reformen. En god vän var tvungen att göra något liknande härom året och det kostade henne 60 000. Några alternativ fanns inte, förutom tandlöshet. Rätt så gräsligt!

    2008-09-11 | 12:25:07
    Bloggadress: http://annaamattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: