Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Min matte...

Kategori: Allmänt

...hon säger att jag "läcker" på nätterna, hon bara ljuger! Att det blir blött ibland, det beror ju på, att jag drömmer om att jag blir jagad av en stoooor schäfer och jag måste ju springa utav bara f-n och då blir jag så svettig så svettig att det naturligtvis blir lite blött i sängen.... Hon säger också att jag hör dåligt...jag hör ju det jag vill och det är inte mycket... Tycker, att jag hört det mesta så jag vänder dövörat till och tänk, det har inte min matte fattat än..(hon är ganska så lättlurad) När vi är ute i skogen, ja då ska hon alltid plocka en massa från marken och det tar ju tid, jag vill att vi ska gå hela tiden och när vi inte gör det, ja då blir jag lite sur och då gnäller jag, bara för att matte ska fatta att jag inte vill stanna. När hon inte fattar vad jag menar, då börjar jag att gräva istället och det kan jag tala om för er, att gräva...det är jag expert på. Jag är också jättebra på att springa runt, runt hemma i vårat hus och jag kan inte förstå varför matte blir så irriterad på mig, jag tycker ju att jag är jätteduktig... Nu kommer min husse hem på torsdag, vi ska åka och hämta honom vid flygplatsen och det ska bli så roligt att han kommer hem, han blir aldrig irriterad på mig när jag springer runt, runt och han brukar ge mig en massa gottis för han längtar så efter mig när han är borta och jobbar. När jag var yngre, då brukade jag kissa i husses resväska som stod på golvet med locket öppet, bara för att husse skulle ha någonting från mig med sig.. Nu har jag slutat med sådant och det kanske mest för att husse slutat ställa väskan öppen på golvet.. Jag älskar min husse, han är bland det bästa som finns och när han kommer hem, då ska jag ligga under hans täcke heeeela nätterna. (Husse snarkar, men det gör ingenting för han är go ändå.) Min matte, hon är inte så dum hon heller, men hon vill helst sova själv under sitt täcke, men jag brukar "tjata" ända tills hon lyfter på täcket och jag också får ligga där. Nu hoppas jag att alla förstår, att det är precis så här det ligger till, inte som min matte har sagt utan allt som jag talat om är sant, hon har helt fel! Nu ska matte och jag gå och lägga oss, hon ska läsa säger hon...åhhh då ska den där förbaskade lampan vara tänd... Jag får väl säga...sov gott vakna torrt..(om man inte blir jagad av en stor hund då..) Hur är det matte brukar skriva.. Ha dé!/byrackan

Kommentarer

  • SolSkuggan säger:

    Men vilken underbar liten byracka du är.. Så klok och förståndig. Fattar inte att din matte fattar bättre.

    Ha det bäst kära byracka och ge en tröstkram till matte från mig:)

    2008-09-23 | 23:41:20
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Gulligt! :)



    /Kram

    2008-09-24 | 09:11:25
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Solskuggan:

    Du har förstått hur jag är och det gläder mig..

    Matte, hon försöker nog förstå, men hon är ju bra ändå..

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Tack!

    Ha dé!/Kram

    2008-09-24 | 09:49:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Åh du lilla hund, tror många av dina tankar delas av Tequila här, fast hon "svettas" inte... ännu...

    2008-09-24 | 20:07:08
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Åsa säger:

    TT:

    Det är bra, att du förstår vad det beror på om hon svettas.../Ha dé!

    2008-09-24 | 21:55:23
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • //SoP säger:

    lér vovven-

    2008-09-26 | 02:18:25
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här: