Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Söndagmorgon...

Kategori: Allmänt

...och det är så dimmigt ute att jag knappt ser äppelträden i trädgården. Men, en dimmig morgon, då brukar det bli en solig dag.. Maken ringde i morse och han var f-bannad...generatorn hade stannat under natten, en generator som blev "lagad" senast i fredag eftermiddag och som har krånglat flera gånger. Nu var det samma man som kom och "lagade" för varje gång och han är tydligen ingen bra reparatör.. Att generatorn stannat, det innebär att maken inte kan åka hem på tisdag som det var meningen och som jag beställt biljett till. Han har varit i England i snart fyra veckor nu och han har nog lite hemlängtan. När det blir så här att det jäklas, ja då förstår jag verkligen att han tappar sugen och att det inte finns riktiga grejor som de behöver, ja det kan ju få honom att bli vansinnig. Förresten så talade han om, att han hade väckt nattvakten som satt och sov (!) när han kom i morse och det var bra, för nattvakten skulle börja ett annat jobb en timme senare.... England i ett nötskal! Tänk, det känns som om luften gått ur mig, hade verkligen sett fram emot att maken skulle komma hem på tisdag, men...få se, om det blir på torsdag kanske... det blir i så fall bara två hela dagar eftersom han måste tillbaka på söndagen. Byrackan, han slarvern..han kissade på sig i natt och jag tyckte så synd om honom, han försökte slicka upp kisset och när han märkte att jag såg det så skämdes han (som en hund). Lilla plutten... Nu ska jag göra mig lite frukost och sedan ska jag nog ut i svampskogen en sväng.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Godmorgon!

    Vad tråkigt att mannen inte kommer som planerat.

    Det är ju inga små avstånd vi pratar här, jag tyckte det var jobbigt när vi hade 4 mil mellan oss...

    Hoppas du hittar svamp!

    2008-09-21 | 10:49:20
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Men åh så långt bort du har maken och att han inte kan komma hem som planerat på tisdag sååå trist..

    Jag får säga som Ida i Raskens sa.. En ska allri planere nåt För de blir ännå allri som en ha tänkt sej..

    Hoppas din söndag blir avkopplande och skön och lycka till i svampskogen kram på dig:)

    2008-09-21 | 12:20:13
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • Åsa säger:

    TT:

    Ja, det är jättetråkigt att inte få hem maken på tisdag, du vet hur det är...när man ställt in sig på något..

    Hittade trattisar, men inte lika mycket som förra gången./Ha dé!



    Solskuggan:

    Du och Raskens Ida har rätt, man ska inte planera, man blir bara besviken...

    Jodå, det var underbart i skogen och som sagt var, jag hittade ju lite trattisar.

    Ha dé!/Kram

    2008-09-21 | 16:23:09
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Här har vi stängslat upp på baksidan o jädrar vad mina små kutat nu ligger dom små rävar o sover :)



    Ha en bra söndagkväll/Kram

    2008-09-21 | 17:15:17
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Garbo:

    Så skönt, att ni har fått hela tomten "instängslad" och vad roligt för de små krabaterna.

    Kan förstå att de sprungit sig trötta.

    Ha dé!/Kram

    2008-09-21 | 17:28:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Annaa M säger:

    Usch ja, så trist att behöva bli besviken. Blir altlså ett väldigt kort besök den här gången? Lustigt för resten, när jag kom från Irland till England i somras så tyckte jag allt kändes så välfungerande och ordentligt i England...jämförelsevis.

    2008-09-22 | 13:27:35
    Bloggadress: http://annaamattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: