Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Trattisar hittade jag...

Kategori: Allmänt

...fast inte så hemskt mycket, det räcker när man ska till att rensa i alla fall. Det har ju även i dag varit en helt underbar "brittsommardag", hur ljuvligt som helst i skogen, inte en vindpust och inga mygg... Var till den skog som jag var sist, den med den sköna mossan och byrackan fick följa han också. Han piper och gräver, men jag hade bestämt mig för att inte bry mig om honom och...ja, efter ett tag så tröttnade inte jag, utan han... Men, det var så underbart att bara gå där i skogen och faktiskt så letade jag inte svamp utan rätt som det var så fanns de där bara och jag blev så glad. Döttrarna, de är just nu ute i skogen och plockar lingon och jag hoppas att de hittar lite också för det är ganska så urplockat, det har varit jättemånga Polacker häromkring de sista veckorna och de är ju duktiga på att plocka. Tänk, jag har börjat lyssna på ljudböcker...ganska svårt i början tyckte jag att vara koncentrerad och lyssna.(Har ju så mycket annat runt omkring...) Så fort jag kör med bilen så sätter jag på en cd och jag måste säga, att det känns bra. Just för tillfället lyssnar jag på Marie Jungstedt- den mörka ängeln och den är ganska okey. Jag har ju alltid älskat att läsa böcker och jag har alltid känt mig lycklig varje gång jag införskaffat en ny bok så för mig har det här med ljudböcker varit någonting som jag känt mig tveksam inför, men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig... Synd bara, att de är så förbaskat dyra.... Nej, nu ska jag fortsätta att rensa svampen och lägga den på tork.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tania säger:

    Jag har verkligen försökt med ljudböcker..jag somnade :(

    2008-09-22 | 04:26:48
    Bloggadress: http://lyxpiraya.blogg.se/
  • Mimmi säger:

    Inga mygg......vet du varför ? För du hade skickat dem till vårt land :-)

    För där var det massor!

    2008-09-22 | 11:01:53
    Bloggadress: http://mymim.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Tjena! Nu fick du mig nästan att gråta...bara för att byrackan kissade på sig! Vete sjutton vad det är med mig, övergångsåldern kanske?!?!? Jag klarar inte att läsa o tänka på gamla djur....Fasar för dagen!

    Hi, hi! Jag gillar ju att plocka och ger mer än gärna bort lite nu, då slipper jag rensa!

    Ha en bra dag och visst tycker jag lite synd om dig också, makelös som du är!

    2008-09-22 | 11:39:39
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • T säger:

    Men mygg, det hade jag både så det räckte och blev över när jag var på skogen idag, och inte blev dom mindre när man började fälla lite skog:) Tack för senast!! Vi kanske ses snart igen...

    2008-09-23 | 10:12:16
  • Paula säger:

    Ljudböcker har jag provat, utan resultat. Av samma anledning som du tror jag, koncentrationsproblem...

    Det var några år sedan nu, tyckte det var så trist att stå o stryka, så jag tänkte att jag lyssnar på en bok så går tiden fortare...men, tankarna vandrade iväg fortare än kvickt, och plötsligt märkte jag att jag inte var med överhuvudtaget.

    Då la jag ner verksamheten, men möjligen skulle det kunna funka att lyssna i bilen!

    Och klart att man kan ändra sig, vad vore väl livet annars om man bara följde inrutade mönster?

    Ha en fin dag, här skiner sola, ska försöka få ut gubben på en skogspromenad innan han ska jobba, håll tummarna att det går!

    2008-09-23 | 10:50:29
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Tania:

    Ja, jag föredrar också vanliga hederliga böcker, men i bilen är det faktiskt ganska skönt att bara lyssna.

    Ha dé!/



    Mimmi:

    Inte en endaste mygga jag såg eller hörde../Ha dé!



    Ragnvi:

    Ja, jag tycker så synd om byrackan och det är väl bara att acceptera att han inte kan "hålla riktigt tätt".

    Gruvar mig sååå inför den dag, som jag vet måste komma.../Ha dé!



    Paula:

    Att lyssna på ljudbok när man åker bil, det funkar faktiskt, men det tog ju tid att "lära" sig, har börjat om med den första boken för det var nog massor som jag missade..

    Här skiner också solen och jag har tagit en paus i fönstertvättandet./Ha dé!

    2008-09-23 | 12:14:33
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Åsa säger:

    T:

    Ahhh...NU fattar jag!!

    Du vet vad jag säger..det är inget att tacka för, det är bara att bjuda igen..

    Vi ses nog snarare än vi tror..

    Ha dé!/Kram

    2008-09-23 | 15:06:50
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: