Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Travolta...

Kategori: Allmänt

...såg han nästan ut som lillprinsen när han dansade disco i går... Han fick en cd-skiva utav moster som hon fixat med bara lillprinsens favoriter på och utav mormor och morfar fick han ju en discolampa (kula) så ni må tro, att det var som ett riktigt discotek i hans rum! Lillprinsen ska ha discokalas för sina kompisar och jag kan redan se (höra) framför mig vilket drag det kommer att bli.. Det kommer visserligen bara att vara killar, ja, lilla prinsessan hon är väl också med, det brukar vara en hel drös med killar och så hon.... Gissa, om hon blev glad över sin docka, det var roligt att se vilken liten dockmamma hon är och dockan blev döpt till "Bellis", lite dålig fantasi eftersom hennes andra docka heter "Bellen", men hon var så bestämd över namnet och är det någon som är envis så är det hon.... Här hos mig är det grått i dag, det är fortfarande uppehåll, men så fuktigt att det är omöjligt att klippa gräsmattan och det är synd för det behövs, men det kommer väl sol framöver får man hoppas. Det är inte speciellt varmt heller, bara omkring 10 grader och det är ju inte mycket att hurra för.. Visst är det väl en tidig och kall höst vi har...eller är det jag som helt har förträngt hur det brukar vara? Jag älskar ju hösten och tycker att det spelar ingen roll hurdant väder det är, men inte sjutton brukar det vara så här svalt... Snart får man väl lov att börja med strumpor också...det avskyr jag! Tycker definitivt inte om att stänga in fötterna i varma strumpor, jag vill vara sval om fötterna och att kunna röra på tårna. Mina barn har fått lova mig att, om jag blir gammal och sjuk och inte kan kommunicera med ord och kanske blir sängliggande, då får de inte stoppa täcke/filt om mina fötter...fy vad hemskt det skulle vara..! (Man ser ju på vårdhem hur väl omstoppade de gamla är om fötterna och det är något jag fasar för...) Ja, man behöver ju inte vara gammal för att inte kunna kommunicera, det kan ju räcka med en stroke och då är det viktigt att de anhöriga vet hur man vill ha det. Nej, nu ska vi tänka positivt.... Ska ta med min odrägliga (ja, natten...) byracka och åka iväg till tippen med en massa skräp..ja, ni vet, glas, papper, hårdplast osv. osv.... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Hej! Det var kul med fötterna...jag är nämligen nästan likadan! Strumpor har jag visserligen på mig dagtid, kan inte ha på mig skor utan strumpor, men på nätterna! Dels sover jag näck, täcket väl omsvept om överkroppen medan fötterna sticker ut rakt framför det öppna fönstret! Är det varmt är hela nederdelen av kärringen bar...

    Hade en fästman en gång som alltid låg under istoppat täcke...problem uppstod när vi fick för oss att bara ha ett stort täcke...hihi, nä , det gick inte, inte ens som nyförälskad..

    Jag tycker också det är ovanligt regnigt och kyligt för att vara början av september, men jag fick mig en dust med myggen på skogspromenaden idag, så dom har iaf överlevt

    Ha det gott!

    2008-09-10 | 13:26:46
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Jadu Paula, det där med att sova under samma täcke...hur nykär man än är så är det kört!

    Sover med öppet fönster och så vill jag absolut inte vara omstoppad/instoppad som en kåldolme...hualigen..

    Ha dé!

    2008-09-10 | 16:13:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hi, hi, hi! Nu sattes min fantasi igång; kan riktigt se dig o Paula under samma täcke!

    Faktiskt är jag likadan! Fy för att bli en dolme!

    Hoppas det går bra för dig hos käftis o bryggorna! Usch vad dyyyrt!

    2008-09-10 | 19:28:59
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Kul, att du kunde se oss två där...

    Håller med dig om att det är dyyyyrt hos tandläkaren, men jag "tröstar" mig med att jag "tjänar" över 35.000:- (man måste ju tänka positivt..)

    Ha dé!

    2008-09-10 | 22:24:01
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Samma här,vill kunna vifta och inte ha täcke omstoppat,fast jag fryser lätt om vintern o vill ha sockar på.



    Trist e det allt med allt regnande och gräset får gro för att försöka dra klipparn över är inte att tänka på,det har utvecklats till våtmarker ;)



    /Kram!

    2008-09-11 | 09:31:49
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: