Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Rejält inhoppad...

Kategori: Allmänt

..är studsmattan nu.. Ja, de små kungligheterna har hoppat för fullt mellan 9-12, de hade bara en kort "lunchrast" för det var ju sååå roligt att hoppa! Lilla prinsessan, hon började tjata redan när de kom 7.15 i morse, men jag sa att det blir ingen studsmatta förrän efter 9, eftersom det är påsklov här i Falun och grannarnas tonårsbarn vill nog sova längre än sjutiden en lovmorgon.. För när de små kungligheterna hoppar studsmatta, då hörs det! Det går ju inte att vara tyst och hoppa, det ju så roligt att man måste skratta högt och ljudligt och rätt som det är hoppar man på varandra och då måste man gråta lite... Men, efter klockan 9 tyckte jag att det var helt okey att de fick hoppa, det är ju faktiskt vardag och grannhunden hade ju skällt konstant sedan tidig morgontimma... Hon är fortfarande sur på mig granntjejen för att jag talade om att deras hund var ledsen när hon var ensam hemma och granntjejen hälsar inte, men det gör mig ingenting, fast jag trodde ju i min enfald att de skulle bli tacksamma att vi talade om hur det var... Nu vet jag, att det finns fler som också talat om att de hör hur ledsen deras hund är, men inte sjutton har de gjort någonting åt saken. Jag struntar i hundskallet, jag tycker bara så synd om hunden som inte vill vara ensam, men som är det hela dagarna, förutom den kvarten husse är hemma på lunchen för att rasta hunden... Somliga ska inte ha hund anser jag... Nej, nu ska jag göra mig lite middag.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Morning från Örebro...

    Håller med dig, vissa borde inte ha hund! Och vissa ska inte sälja bilar heller!

    Jag hade ingen bra dag igår...hoppas den här blir bättre!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-04-16 | 04:37:19
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Usch va arg jag blir! Hunden e ju ledssen o har separationsångest :(

    Dumma människor som inte fattar!

    Stackars vovve..

    Du har aldrig tänkt tanken att du skulle kunna bli hundvakt!? :)



    Hahah jag måste skratta åt studsmattan för jäklar det låter när dom hoppar och jag tänkte i mitt stilla sinne apropå mina grannar om jag skulle ut o vråla lite kanske ;)..NäH!

    Nu har dom ställt rasthagen till kaninen precis invid vårt stängsel...undrar varför???

    Vi har ju en stor hund som gärna skulle ha kaninen i mun det vet dom men trots det...ett test månne?



    /Kram

    2009-04-16 | 08:51:32
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Läste din blogg och jag förstår att du mår "kymigt"..

    Förhoppningsvis så blir allt bättre idag.

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Har haft tanken om hundvakt, men som de beter sig så betackar jag mig allt umgänge.

    Ja, kan du förstå, att det ska behöva låta så infernaliskt när de hoppar...

    Stackars din "storvovve", han måste ju vara hur frestad som helst, en kanin till "mellis"...mumsfilibabba!

    Ha dé!/Kram

    2009-04-16 | 09:41:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Stackars hund!

    Du har rätt, vissa borde inte ha djur.

    Om inte min sambo var hemma på dagarna hade jag inte kunnat haft min hund kvar nu när jag jobbar heltid.

    2009-04-16 | 10:15:39
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Vet man med sig att man ska jobba heltid så inte sjutton skaffar man väl en hund då...

    Ha dé!/Kram

    2009-04-17 | 09:37:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: