Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Slut på...

Kategori: Allmänt

...ensamma veckan... Ja, idag ska jag hämta mina små kungligheter på skola och dagis vid ettiden och gud så sakta klockan går... Pratade med lillprinsen igår, han ringde efter skolan och han lät så glad över att de ska vara hos mormor idag, han ser nog fram emot att få hoppa studsmatta. Lilla prinsessan, hon kommer säkert att hoppa hon också, men jag har köpt en docka till henne, en docka som kan gråta och jag förmodar att det kommer att bli dockvagn ute idag.. Lillprinsen får ju en cykel, prinsessan behöver ingen ny cykel för det finns efter prinsen, men hon måste ju också få något och efter att ha pratat med maken kom vi överens om att eftersom hon är en riktig dockmamma så... Ja, jag vet att de är bortskämda, men hon måste ju också få en sak, annars är det orättvist och orättvisor är bland det värsta jag vet! Ute är det ett fint väder idag, inte gassande sol, men varmt och skönt så det blir uteaktiviteter på eftermiddagen, ska bli skönt att sitta ute och äta mellis, sist barnen var här (för en vecka sedan) var det fortfarande snö kvar i trädgården, men nu är den borta och rabarbern har kommit upp ganska mycket så det finns "hopp om livet". Dottern och "mågan" kommer hem seeent i kväll, jag åker över med barnen hem till dem mot kvällningen och då ska vi ha "mys", det är beställt grönsaksdip och jag förmodar, att de små kungligheterna kommer att slockna ganska tidigt för de har ju varit uppe sedan gryningen. Nej, nu ska jag hänga ut lite tvätt på tork.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Å vad mysigt ni ska ha det :)

    Trevlig helg!

    /Kram

    2009-04-24 | 13:34:08
  • TT säger:

    Gud så mysigt det låter!!

    Jag vill också ha barnbarn och skämma bort!

    Ha det så himla bäst ikväll! Kramar!

    2009-04-24 | 22:05:20
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Jag skulle också vilja ha mina små raringar inom räckhåll. Just nu har jag försökt ringa dem i två dagar utan resultat! De är väl ute på vift i det fina vädret.



    Ha en fin fortsättning på söndagen!

    2009-04-26 | 08:49:06
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Svarar alla:

    Vi hade en jättemysig fredagkväll och det var så roligt att få rå om dem ett tag, för det var ju över en vecka sedan sist...

    Underbart att "allt är som vanligt" igen..

    Ha dé!/Kram

    2009-04-26 | 09:58:06
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: