Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

+ 21 grader...

Kategori: Allmänt

..i skuggan redan klockan 7.30... Det, det är alldeles för varmt tycker jag! Ja, det är söndag idag och nu är "friden slut"... Ska hämta yngsta dottern vid tåget om ett par timmar och sedan kommer hennes pojkvän som även han varit i västerdalarna (sommarstugan) och äldsta dotter med familj kommer hem idag så helt plötsligt är det "liv i luckan" igen! Ska bli riktigt skönt att de kommer, har varit litiite långsamt i helgen, har ju redan vant mig vid att det kommer en liten prins eller prinsessa och hälsar på rätt som det är.. Ska bjuda på mat har jag tänkt och jag vet, att de små kungligheterna är sååå trötta på grillat, det har blivit ganska mycket av den varan i sommar så jag har gjort köttfärssås, det vet jag blir uppskattat och så ska jag koka både ris och pasta till det. Tittar ut och ser, att det rör sig faktiskt högst uppe i toppen på en asp som nog är 30 meter hög (säkert högre, jag har världens sämsta ögonmått) och det betyder ju, att det finns lite vind ute idag, det har det inte funnits de senaste dagarna så det är ju positivt. Nej, nu ska jag göra mig lite frukost, det ska kokas ägg här idag har jag bestämt.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Sakta kommer vi nu alla tillbaka till vardagens vedermödor. Det brukar vara lite ovant i början, men har också sin tjusning, bl.a. kan jag hålla med barnen om att grillmat får vara ett tag. Nu är det vanlig husmanskost som gäller och den är himla god.

    2009-08-09 | 11:11:47
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Alla var så nöjda så med maten och du har alldeles rätt, husmanskost, det är det absolut godaste!

    Ha dé!/Kram

    2009-08-09 | 17:26:14
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: