Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Älgpark...

Kategori: Allmänt

..ska vi besöka idag.. Vi åker till Långshyttan dotter, måg, små kungligheter och jag och besöker älgparken som finns där.. Tänk, ända sedan älgparken öppnade för flera år sedan har jag tänkt göra ett besök och just idag har de en jakt och fiskemässa där och mågen, som förövrigt kom från Härjedalen och björnjakt igår kväll (ingen björn skjuten) han har ju ett genuint intresse av det som presenteras på mässan, vi andra, vi är nog bara intresserade utav älgarna... Men, vädret är bra, växlande molnighet och varmt (inte för varmt) och det ska bli trevligt med en liten utflykt. Tänker även passa på att besöka kyrkogården och kolla blommorna på gravarna, det brukar lillprinsen tycka är roligt (!)...Ja, att hjälpa mig med att rensa och så... Tänk, nu har grannens stackars hund skällt och ylat i tre timmar! Tycker så synd om henne som alltid får vara ensam hemma, även när husse och matte är lediga... Förresten... Lilla prinsessan tyckte, att det var jättespännande och roligt att få gå på bio, men filmen var liiite för lång för hennes smak (1,15), men hon är ganska stolt tror jag, att ha fått se en film på bio och att få ha ätit snacks och druckit läsk! Nej, nu ska jag göra mig redo för utflykt.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: