Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Att vara ombud...

Kategori: Allmänt

...för någon som ska köpa begagnad bil, det är inte lätt... Systerdotter från Eskilstuna ringde igår kväll och undrade om jag kunde kolla en bil i Borlänge som hon hittat annons på via blocket. Sagt och gjort, jag mitt "spån" trodde ju att eftersom det var en bilfirma som sålde bilen så skulle det ju finnas en bilaffär och jag åkte till adressen jag fått och där fanns ingen bilfirma utan ett hotell och en krog (!) Ringde försäljaren och han var inte på plats sa han (ja, jag märkte det) utan han kunde "kanske" träffa mig i morgon kväll... Jag fick väldigt dåliga "vibbar" utav att ha pratat med honom och som jag kände det så var han inte alls intresserad av att visa mig någon bil.. Nu vet inte jag om jag har tid att åka till Borlänge i morgon, min fredag är ju planerad sedan länge och jag tror, att systerdottern får fixa en bil på närmare håll för ärligt talat, jag har inte en susning om hur man ska bete sig vid köp av begagnade bilar via annons. Jag har ju gjort det jag kunde idag i alla fall, trodde att bilen skulle stå utanför en form av bilhall så att jag kunde gå och titta på den i lugn och ro, men så var det ju inte.. Lillprinsen, han hade haft en jättebra dag i skolan igår och jag hoppas att det har varit lika bra idag. Lilla prinsessan kom och hälsade på mig tidigt i förmiddags och hon var lite sur över att hon inte fick vara på dagis eftersom mamma har ledig dag... Ja, nu är det som "vanligt" igen, skjutsande och hämtande från dagis/skola och jag tycker faktiskt att det är ganska skönt... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Nanna Nilsson säger:

    Hej! kul blogg, läste just om din "lilla" vedhög. Den kommer nog att värma dig många gånger om!

    Man får ta det som ett motionspass, Ha, ha!!Ha en bra dag. :)

    2009-08-20 | 14:09:31
    Bloggadress: http://honkytonkangel.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Nanna:

    Välkommen!

    Jadu...vedhögen är ett minne blott, här har det staplats må du tro...

    Ha dé!

    2009-08-20 | 19:10:37
  • Ingrid säger:

    Bil köp är ett kapitel för sig, man får allt se upp för bilskojare, kanske tur att han inte var på plats.

    Han verkade ju inte för seriös precis.

    Kram Ingrid

    2009-08-20 | 21:00:42
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Jag är ju inte ett dugg intresserad utav bilar så jag är ju inte den bästa att anlita om man så säger...

    Ha dé!/Kram

    2009-08-21 | 10:52:18
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: