Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En heldag...

Kategori: Allmänt

..i Furuvik har vi haft dottern, kungligheterna och jag.. Dottern ringde i morse och undrade, vad jag hade för planer för dagen och undrade om vi inte kunde åka till Furuvik om jag inte hade planerat något annat. Några planer hade jag inte gjort upp så vi var framme vid Furuvik vid halvtolvtiden och åter hemma vid sex. Det var halvmulet här i Falun och inte så varmt, men ju närmare Gävle vi kom ju varmare blev det och i Furuvik var det +25 grader och kvavt, det var tur att det inte var strålande sol, då hade nog jag smällt av! Kan inte påstå, att det är billigt att besöka Furuvik och jag tycker synd om de som har fler än två barn, för fy sjutton vad det ska kosta! Blev lite irriterad av att de stänger "tivoliområdet" redan klocka fyra, bara för att det inte är högsäsong...man kan ju undra, om de som bestämmer om Furuvik tror, att det inte finns folk som semestrar i mitten på augusti.. Det var väldigt många besökare där idag och jag hörde fler som var väldigt uppretade på att det stängdes så tidigt. Karuseller har de i alla fall åkt de små kungligheterna och dottern, jag satt och höll koll på våra väskor, det där med att åka karusell, det är inte jag så mycket för längre. Lilla prinsessan, hon håller nog på att bli sjuk tror jag, för hon har varit på ett väldigt dåligt humör hela dagen, men det kanske beror på att hon har så otroligt många myggbett på hela kroppen och de måste ju klia... Nu ska jag ta och koka lite thé och sätta mig vid tv:n.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Hej! Det var många år sedan vi var i Furuviksparken. Jag tycker det är skandal att allt börjar stänga tidigare så fort vi går in i augusti, massor av mänskor är lediga ännu! För att inte tala om alla utländska turister som ju har sin semester förlagd till augusti.

    Dyrt ja, det är bara förnamnet! Vet inte hur många gånger ungarna fått avstå från olika aktiviteter, med tre barn är det omöjligt! Inte blir det bättre när dom blir äldre heller, dels så äter dom mer, barnportioner räcker inte, och dels så är det ofta åldersgräns vid 10-11 år.....

    Har det åskat i Falun idag? Det har det gjort här, med besked!

    Kram

    2009-08-10 | 20:59:27
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Det är tamejsjutton rent bedrövligt att inte en så stor turistattraktion inte har öppet längre en semestermånad.

    Det var nog alldeles för många som inte hann med allt de ville hinna med under dagen.

    Jodå, det har åskat och regnat här med och glad för det är ju jag, det är inte äckligt hett längre..

    Ha dé!/Kram

    2009-08-10 | 23:09:01
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Oj det var länge sedan jag var i den parken.

    Synd att dom stängde tidigare, så var det när vi var i Böda Camping på Öland en gång veckan innan skolstart. Vi var nog nästan enda husvagnen och inget var öppet.

    Ha en bra dag, kram!

    2009-08-11 | 09:08:21
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Ja, visst är det konstigt!

    Jag menar, alla vill väl inte ha semester juni/juli och det är ju faktiskt lite taskigt mot de som vill ha "sen semester"...

    Ha dé!/Kram

    2009-08-11 | 19:14:22
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning! Dags att parken tänker om tycker jag! Sommaren är ju oftast som varmast juli/augusti...på många ställen har ju skolstarten flyttats fram en vecka...parken får flytta fram sina tider dom också!

    Jag var dit -06, men minns inte hur det var då...

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-08-12 | 08:03:20
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Håller med dig, inte sjutton semestrar alla under juni/juli..

    Ha dé!/Kram

    2009-08-12 | 09:06:13
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: