Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Lönehelg på IKEA...

Kategori: Allmänt

..det var vår söndag... Var alltså till IKEA igår, ja, vi var till yngsta dottern och "mågen" också eftersom de bor i Gävle. Vi, det var äldsta dottern och de små kungligheterna och så jag då.. Gissa, om det var mycket folk på IKEA! Nu var vi där väldigt länge för att var jag och jag var riktigt stolt över mig själv, att jag stod ut... Tänkte inte på att det var lönehelg förrän vi kom till Valbo och parkeringen, det var såååå mycket bilar att till och med lillprinsen reagerade, men vi fick tag i parkeringsplats som tur var. Bokade hem maken igår också, han flyger hem den 8 och tillbaka den 13 september och det är kul, för då är han hemma när lillprinsen fyller år och när det är gatuloppis på vår gata (för första gången). Nu har maken bestämt sig för att gå i pension efter nyår och de små kungligheterna tycker att det ska bli jättebra, eller som lilla prinsessan sa..va bra, att morfar tar "pensionat"! Maken ser verkligen fram emot att bli ledig, han har så mycket att göra här hemma och äldsta dotter och "mågan" ska ju ha hjälp med att bygga både det ena och det andra så nog kommer han att vara sysselsatt! Vädret idag är jättefint, en riktig "brittsommardag" och jag tror, att jag ska kolla lite efter svamp... Nej, det här duger inte! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Låter underbart att få ha honom hemma och han har sysselsättning så han inte klättrar på väggarna!

    Har inte varit på IKEA på evigheter, nu är det nog snart dags när hösten inträder och man vill piffa upp lite hemma.

    Ha en bra dag, kram.

    2009-09-01 | 08:41:38
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Det blir nog bra när maken går i pension, det tar nog bara lite tid för oss att vänja oss...

    Ha dé!/Kram

    2009-09-01 | 09:40:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: