Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Så konstigt....

Kategori: Allmänt

...det känns.. Att kunna sätta sig vid datorn på morgonen och komma ut på internet! Bäst att passa på... Det kommer med största sannolikhet bli ganska varmt idag, redan klockan sju var det nästan 17 grader i skuggan.. Jag har ätit frukost och duschat och ska snart åka till frissan, det ska bli så skönt att få av sig lite hår, jag ser ut som en tvättbjörn i skallen nu tycker jag. Skulle egentligen varit där redan halv nio, men hon ringde igår och ändrade tiden, det spelar ju ingen roll för min del, huvudsaken är ju att jag blir klippt.. Annars så vet jag inte riktigt hur dagen kommer att bli, eventuellt skulle dottern komma över och plocka lite vinbär, jag har så otroligt mycket bär på mina buskar så det räcker gott och väl till oss båda. Dottern och "mågan" brukar göra glögg (av vinbär, blåbär och lingon) och det brukar bli sååå gott! Få se, om de kommer hit och äter lunch tillsammans med mig, det skulle vara trevligt, då kan vi inviga de nya möblerna som vi inhandlade maken och jag nu när han var hemma. Vi har köpt ett bord som vi gladeligen får rum åtta personer vid och sköna stolar till det och allt detta står nu på "nya soldäcket", det blev så fint så! Nej, nu ska jag iväg! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Förstår att det är ett svårt beslut att fatta om man vill bli hemma för alltid.

    Det ser jag på vår hyresvärd, han är 66 men kör på i sin verkstad, vet inte vad han ska hemma att göra,haha.

    Ha en bra dag, hoppas ni inte har lika mycket mygg som vi har här i det översvämmade Surahammar.Kram

    2009-08-04 | 11:39:11
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Ragnvi på jobbet... säger:

    Men hej tant Raffa! Hoppas det kommer att funka nu!

    Vilka härliga dagar i huvudstaden ni verkar ha haft! Sicken upplevelse! Vi kommer ingenstans...

    Jaha ja...då blir han kanske hemma maken...tål att tänka på förstår jag! Min är ju hemma jämt....grr ibland!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-08-04 | 11:55:47
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Det blir ju en väldig omställning för oss båda..

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Förstår, att man kan bli liiiite irriterade på varandra om man går hemma tillsammans vareviga dag, men det ordnar sig..

    Ha dé!/Kram

    2009-08-05 | 09:12:07
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ia säger:

    NU..blev jag nyfiken!!! Gör de saft som de sen gör glögg på eller gör de vin till glögg???? Det är ju gott om vinbär och blåbär här också så det vore ju kul att göra nåt lite ovanligare ;)



    För övrigt ber jag att få återkomma till Din blogg ;)



    Ha en bra dag i solen och lycka till med bredbandet..jag gav upp Tele2 förra året och kör nu med Bredbandsbolagets mobila..fungerar..nästan perfekt!!!

    2009-08-05 | 10:22:49
    Bloggadress: http://kajsalisa.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ia:

    Välkommen!

    Jadu...jag har faktiskt aldrig frågat hur de gör glöggen, jag bara dricker den med god aptit...

    Ska kolla med dottern hur de går tillväga..

    Ha dé!

    2009-08-05 | 12:47:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: