Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sjuk igen...

Kategori: Allmänt

...är maken.. Nu har han varit till en läkare och fått medicin mot svininfluensan eftersom alla symtom stämde med just svininfluensan! Tycker så synd om honom, som ligger sjuk på ett litet hotellrum i England, han skulle ju vara hemma hos mig så jag fick sköta om honom.. Det är sex veckor sedan han var sjuk senast och det var svininfluensan då också enligt läkarvetenskapen och jag undrar ju, hur många gånger kan man får den där jäkla flunsan egentligen? Maken berättade, att han haft problem att ta sig upp från tunneln han jobbar i just nu, det är 30 meter han ska klättra på stege upp och ner och ner gick hur bra som helst i morse, men när han skulle upp var det värre, han fick stanna och vila fem gånger och då, då är han dålig! Hoppas, att medicinen kommer att göra verkan så att han piggar på sig snart igen, det är en enorm skillnad på att vara sjuk hemma mot att ligga ensam på ett hotellrum i ett annat land... Nej, nu ska jag hämta yngsta dottern vid tåget... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Men kan man få den flera gånger?

    Stackars honom, hoppas han tar pension och blir hemma! kram!

    2009-08-22 | 00:02:26
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Men så hemskt! Jag menar att maken är sjuk och ligger ensam på ett hotellrum i ett annat land! Jag skulle bli rejält orolig om jag var Du.



    Hoppas i alla fall att det vänder snart och han mår bättre. Men inte kan man få influensan flera gånger, det låter konstigt.

    2009-08-22 | 11:18:13
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Svarar båda:

    Enligt läkaren i London som maken var till så var det visst vanligare än man trodde, att man kunde bli sjuk igen..

    Ja, jag vet då inte, vet bara att maken låter väldigt sjuk när jag pratar med honom.

    Ha dé!

    2009-08-22 | 11:45:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Hej! Stackars maken, va jag tycker synd om honom! Han måtte väl snart vara immun mot influensan som han råkat illa ut!

    Bondens marknad önskar jag vi hade i Ludvika också, men tyvärr finns det ingen.

    Var till skogen idag, men det var alldeles för varmt och alldeles för många mygg, flera miljoner, varav ganska många satt på just mig!

    Kramen

    2009-08-22 | 16:42:28
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Ja, visst är det synd om maken, det är ju tur i alla fall att han har en 32" tv i hotellets minsta rum och att det är friidrott...han är (nästan) lika galen som er...

    Han säger, att det nästan är som att vara på bio...

    Ha dé!/Kram

    2009-08-22 | 18:35:47
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Annaa M säger:

    Lite sen här, men jag tror att man i England grovt har överskattat antalet influensafall och delat ut antivirusmedicin alldeles för frikostligt! Man sitter ju bara och klickar i sina symptom på en sajt och får gå och hämta ut sin medicin på närmsta apotek utan närmare kontroll. Nej, man ska inte kunna få någon influensa två gånger.

    2009-08-24 | 23:54:41
    Bloggadress: http://annaama.wordpress.com

Kommentera inlägget här: