Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Året lider mot sitt slut..

Kategori: Allmänt

..och det är svinkallt ute... Ja, det är svinkallt, har varit omkring -25 hela dagen och jag tycker att det är lite för kallt! Så här dagen innan nyårsafton satt jag och tänkte, vad detta året fört med sig, har det varit bra eller dåligt? Tycker att det varit väldigt bra faktiskt, äldsta dottern, "mågan" och de små kungligheterna flyttade nära oss, yngsta dottern blev gravid, alla har fått vara relativt friska, maken har jobbat klart för Ericsson (ja, inte förrän i övermorgon förstås, men mentalt har han slutat för ett bra tag sedan), ja, det finns en massa saker som varit bra under året. Jag har världens underbaraste familj, vi ställer upp på varandra i vått och torrt, vad det än gäller och det, det är värt såååå mycket! Nu ska det bli spännande och se, vad som kommer att hända 2010... I morgon är det nyårsafton och vi ska ha gäster, det är våra grannar Jim och Carina och så deras schäfertik Sessan som kommer på middag och det serveras hummer till förrätt Oxfilé till varmrätt och så ska jag göra messmör/whiskeyparfaite med hallonsås till dessert hade jag tänkt... Lilla prinsen, han tyckte att han skulle kunna komma och äta kött här i morgon, för han älskar oxfilé! Lilla prinsessan, hon älskar pannkaka! Vår lilla prinsessa, hon har ju varit tidig med allt, ja, med allt utom det där med nappen... Nu hängde hon ut alla nappar i vårat körsbärsträd på julafton och hon har inte ens frågat efter någon napp sedan dess (vi hade en liten ceremoni i vår trädgård på julafton och det var jättemysigt) och nu så har tomten varit och hämtat napparna och i gengäld så fick lilla prinsessan något annat.... Hon fick något hon önskat sig, hon fick en film, Madicken på junibacken! Skulle tippa, att hon sitter och tittar på den nu... Fast, det där med att hon önskat sig en Madickenfilm, det fick jag veta av dottern igår och idag när jag var och handlade så tänkte jag (vi) ja, jag ringde faktiskt hem till maken och frågade om han tyckte att vi skulle köpa filmen och eftersom han är världens bästa morfar N****** så.... Nu önskar jag alla ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪

    Gott nytt år

    ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪

    Kram Ingrid

    2009-12-30 | 18:48:51
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Erika säger:

    Jag önskar kära dig och hela din familj ett riktigt Gott Nytt År! ♥ kramar från Erika

    2009-12-30 | 23:18:37
  • SolSkuggan säger:

    Åhhh käraste Åsa.. Så fantastisk du är!

    Men det kanske är lätt för mig att säga när vi båda är så lika..

    Vete sjutton vad andra tycker. Familjen barn och barnbarn är ju hela ens liv. Men du tant Raffa du är bara bäst=)

    Vi kommer som vanligt att fira nyår med älskade dotra och hennes ljuvliga grabbar=)

    Vi äter gott spelar nåt skrattar gott.. Ja bara njuter liksom=)

    Gott slut käraste TantRaffa Och ett riktigt riktigt GOTT NYTT ÅR!!

    Massor med värmande kramar här är det faktiskt bara -13 nu..

    2009-12-31 | 03:02:45
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning o God fortsättning! Hoppas din dag/kväll igår blev bra! Mitt nya år kan inte bli sämre än det förra tycker jag...även om jag börjar det med att vara förkyld!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-01-01 | 06:13:15
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Tack för nyårshälsningen, önskar dig en god fortsättning!

    Ha dé!/Kram



    Erika:

    Många kramar tillbaka till dig, maken och era förtjusande små prinsessor!

    Ha dé/ faster



    Solskuggan:

    Nämen...nu blir jag ju lite generad..

    Att vi är lika du och jag, det har jag förstått så tack detsamma!

    Önskar dig en god fortsättning och du, här är det "bara" -10 idag..

    Ha dé!/Kram



    Rankan:

    En god fortsättning till dig också och jag håller med dig om det där om att nya året inte kan bli sämre, för hualigen vad du har haft det jobbigt..

    Ha dé!/Kram

    2010-01-01 | 17:51:30
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: