Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Biverkningar"...

Kategori: Allmänt

..av vaccinationen har maken fått... Ja, han fick också en spruta igår och just nu ligger han och vilar eftersom han känner sig lite "låg"... Jag har fått en reaktion i armen som är röd, svullen och ond och jag tycker att det är konstigt eftersom jag inte reagerade ett dyft efter första sprutan. Men, men, det går väl över... Ute är det jättevackert idag, det är kallt och så "frostigt" att det ser ut som om det har snöat, det är som en tavla faktiskt. Ska hämta de små kungligheterna vid tretiden, idag så kommer "mågan" att vara hemma på eftermiddagen/kvällen så de små kungligheterna kommer inte att vara hos oss någonting och det kan ju vara bra eftersom maken inte mår riktigt hundra. Igår när prinsen och jag kom till dagis och skulle fika med lilla prinsessan så kom hennes "kille" Vilmer och slängde sig om halsen på mig och gav mig en riktig smällpuss och de andra småkillarna runt omkring, de undrade varför jag fick en puss av honom och då sa jag, att...hans mormor bor så långt härifrån (Märsta) så jag tycker att lilla prinsessan kan dela med sig utav sin mormor, för jag räcker ju till fler än mina kungligheter.. Då svarade en utav killarna att, jamen du är ju ganska smart..!? Inte illa...! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Men, hade inte din make haft influensan redan? Tar man ändå sprutan? Lilla Paulina fick jätteont i sin arm, undrar om det beror på var dom sticker, kanske kommer man åt nån nerv ibland så att det ger smärta.

    Dimman ligger som en tjocka igen, och temperaturen stiger, blää

    Kramen

    2009-12-03 | 14:16:31
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Jamen Paula...han är ju karl!

    Förresten så frågade han om han skulle ta spruta eller inte och de tyckte att han skulle....

    Dimmigt är det här också och temperaturen börjar stiga så det kommer förhoppningsvis lite snö.

    Ha dé!/Kram

    2009-12-03 | 14:28:01
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Här hos oss har mannen fått sprutan utan någon reaktion alls. Jag orkar inte stå och kö så vi får se.

    Haha, jag skrattar när jag läser att du nästan blir arg bara du ser mer mesproppen haha. Tänk om han är en notorisk kvinnomisshandlare eller nåt bakom sin mesiga mask. Fattar inte att någon faller för honom...

    Ta hand om dej och maken och småkottarna! kram!

    2009-12-03 | 14:36:55
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • SoP säger:

    HAha, vilken cool unge :-) Men du, det skulle ju räcka med en spruta ? Jag har bara tagit en-

    2009-12-03 | 17:36:30
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    "Mespropp", det är bland det snällaste man kan säga om bonden Roger...

    Ja, man kan ju aldrig veta..."bland de lugnaste vatten" heter det ju...

    Ha dé!/Kram



    SoP:

    Jag och lillprinsen tillhör sk. "riskgrupperna", jag för hjärtat och prinsen för sin astma.

    Ha dé!

    2009-12-04 | 08:18:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SoP säger:

    -men jag är ju också riskgrupp. Får väl ringa o fråga. Men jag tog ju min 14e oktober,är ju klart mer än tre veckor sen.

    2009-12-05 | 05:02:17
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • Jill säger:

    Han är ju för söt lille Vilmer. De är för söta det lilla paret! Bättre extra mormor kan man inte få, så han valde ju helt rätt tjej om man säger så! :)( ja val och val det är ju mer eller mindre påtvingat sedan prinsessan föddes men numera så behöver vi inte påpeka det utan det är bara så för de små :) )



    Ses sen. Kramen

    2009-12-06 | 10:01:44
    Bloggadress: http://regnbagsfamilj.blogspot.com/
  • åsa säger:

    Jill:

    Ja, de är som "skapta för varandra" det lilla paret och jag har då ingenting emot att vara extramormor till den lille charmknutten!

    Ha dé!/Kram

    2009-12-06 | 16:38:08
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: