Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det snöar...

Kategori: Allmänt

...liiiite, liiiite ute... Hoppas, att det kommer snö nu innan det ska bli svinkallt så att det blir lite ljusare och att barnen får så att de kan åka pulka och skidor. Passar på att gratulera min storebror som fyller 60 år idag! Ett fyrfaldigt HURRA till dig från oss alla i Falun! Maken sitter och tittar på tv, det är ju skidtävlingar hela dagen och då är ju han sysselsatt.... Håller på att koka kalvkött, det ska serveras kokt kött med dillsås här idag och det ska bli intressant, ja, det där med dillsåsen eftersom jag inte gjort sådan sedan slutet på 70-talet, det har alltid varit min favoriträtt (då min mor gjorde såsen, hon var fenomenal på alla sorters såser och dillsåsen, den var bara helt underbar..) Jag gillar att laga till "vanlig hederlig husmanskost", gärna sådant som ska koka länge, det är så mysigt när det puttrar på spisen och det doftar gott från grytor och kastruller.. Längtar efter mina små kungligheter, de är hos fadern denna helg, men jag ska få träffa dem i morgon så den som väntar på något gott... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Kokt kött äter vi alldeles för sällan. Jag älskar både dillkött och pepparrotskött och gör det gärna. Går bra på älg också

    2009-12-12 | 13:31:37
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hej Åsa o grattis till din storebror!!

    Himla bra skrivet av dig det där om negativt tänkande! Ja...bra skrivet resten också!

    Idag har jag orkat bjuda två väninnor på mat...tror jag njöt mest!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-12-12 | 17:49:48
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Paula säger:

    Hej! Solen skiner och det är lite vitt ute, men här sitter jag inomhus hela helgen....jaja jag har valt själv, vill inte missa sportsändningarna!

    Jag gillar inte särskilt att shoppa, men minns det glada 80-talet då jag jobbade på Hamngatan i Stholm och sprang i affärer vareviga lunch, mest klädaffärer...å andra sidan hade jag på den tiden något som kunde kallas figur, hihi

    Det låter ju bra att maken din kan jobba fram till jul, jag tror nog att han kommer att hitta sysselsättning senare också, kanske kan han starta egen konsultverksamhet när han har så lång och gedigen erfarenhet?

    Kramen

    2009-12-13 | 13:21:57
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Inga:

    Tror, att just kokt kött tar för lång tid att tillrätta, för tid tar det ju..

    Ha dé!



    Ragnvi:

    Jag orkar inte med negativt tänkande och negativa kommentarer, det är så energikrävande...

    Va roligt att du orkade med "främmat", ett friskhetstecken!

    Ha dé!/Kram



    Paula:

    Att springa i affärer, det hör inte till min favoritsyssla och framförallt inte innan jul!

    Ja, det är jättbra att maken "får komma ut bland folk" litegranna och det där med att jobba som konsult, det blir lite svårare eftersom han förbinder sig till en massa genom att anta erbjudandet om förtida pension..

    Ha dé!/Kram

    2009-12-13 | 15:26:23
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: