Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Hällregnar...

Kategori: Allmänt

...gör det ute.. Måndag morgon och jag har skjutsat maken till jobbet (fabriken) för han ska jobba med att dra kabel i Borlänge fram till jul och han var tvungen att packa det som ska vara med. IKEA ska byggas i Borlänge och dit vill de ju ha en massa ström så det är bara för maken och en massa andra att dra kabel flera kilometer.. Bäst att de passar på att använda makens kunskaper, för efter nyår så går han ju i pension och då får han inte arbeta för Ericsson längre (så är bestämmelserna) och egentligen skulle han ha semester fram till nyår, men jag är glad att han fick komma iväg och jobba lite, det behöver han (och jag)... Nu kommer han att vara ute hela dagarna och jobba väldigt tungt fysiskt så han kommer nog att bli lättsövd på kvällarna... Själv ska jag försöka införskaffa de sista julklapparna, det är lättast att göra det själv, maken har så mycket ideér (tokiga) att hälften skulle räcka ibland! Helgen har varit skön, lilla prinsessan var hos oss några timmar igår, hon ringde själv och frågade om vi var hemma och så kom hon knatandes den lilla Fian.. Hon hjälpte mormor att "jula" det sista, ja, tomtar och sån´t och vi ritade och skrev, hon är jätteduktig att skriva och så hjälpte hon till att laga lunchen. Dottern passade på att ta med sig lillprinsen ner på stan så att han fick införskaffa lite julklappar och framförallt så fick de lite "egen tid" tillsammans, det blir ju inte så mycket utav just det när det är skola, fritids och mycket annat hela tiden. Nej, det här duger inte... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Morning Åsa o tack för dina rara ord hos mig!

    Här är just nu uppehåll men det hänger i luften...

    Härligt att maken kan jobba lite på hemmaplan...skulle önska att min också kunde komma ut lite....och jag också för den delen! Men jag går inte långt från toa...suck!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-12-07 | 09:01:38
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Att inte kunna ta sig ut på grund av att det kanske inte finns en toa i närheten, det vet jag hur det känns, fast du har det 100 reser värre, det är jag övertygad om!

    Ja, det är skönt för oss båda, att han jobbar litegranna innan det blir definitivt slut...

    Ha dé!/Kram

    2009-12-07 | 17:49:29
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Att inte kunna ta sig ut på grund av att det kanske inte finns en toa i närheten, det vet jag hur det känns, fast du har det 100 reser värre, det är jag övertygad om!

    Ja, det är skönt för oss båda, att han jobbar litegranna innan det blir definitivt slut...

    Ha dé!/Kram

    2009-12-07 | 17:50:02
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Det låter så roligt när du beskriver livet med maken! :o)

    Hoppas inte denna vecka blir lika grå som de tidigare, ha det brak, kram!

    2009-12-08 | 09:11:58
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här: