Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

I morgon...

Kategori: Allmänt

..firas det julafton här hos tant raffa! Ja, det kommer att vara julafton heeeela dagen, ända från det att de små kungligheterna vaknar i morgon bitti och mormor finns där hos dem tills de somnar på kvällen! Dottern och "mågan" jobbar i morgon, dottern i bästa fall bara fram till lunch, men "mågan" jobbar till tre så de små kungligheterna får vara hos morfar och mormor och så älsklingsmostern med den vackraste graviditetsmage som skådats ända fram till dess att det blir dags att äta julmiddag och då hoppas vi ju förstås att mågen har kommit från Gävle...(förresten så sköt han sitt första vidsvin för ett par dagar sedan och det vägde visst 130 kilo! Grattis säger vi, det var duktigt gjort för de är ganska svåra att komma nära)..(har jag hört!) Yngsta dottern, hon har en helt otroligt vacker mage, den är liksom helt perfekt!! Det hinner hända en hel del mellan gångerna jag ser henne och varje gång blir jag lika lycklig och tacksam över att jag ska få bli mormor igen och få en ny liten människa att få lära känna, att förhoppningsvis få ha all den ljuvliga tid jag haft och har med mina kungligheter... Efter middagen i morgon så är det meningen att det ska bli julklapsutdelning och det kommer nog att ta sin tid, det är ganska mycket paket under granen redan (tomten har varit hit med paketen för han har så mycket att göra och eftersom lilla prinsessan är livrädd för just honom så.)..fem utav paketen ska öppnas i morgon bitti och där finns en film Ice Age 3 vilken lillprinsen har frågat om hur många gånger som helst, ja, han ville till slut att vi skulle hyra den och jag sa, att...det är nog bäst att vänta och se, vad tomten har lagt i paketen... Målarböcker och tuschpennor får de också öppna på morgonen och då är de sysslesatta ett bra tag båda två. Själv har jag inte så mycket att göra imorgon, det är bara en potatisgratäng (mina döttrar bestämde att vi skulle ha det på julafton efter att vi skilt oss från yngstas fader för snart 20 år sedan..) Har skalat ALL potatis vi kommer att behöva redan... Koka potatis, steka köttbulla och prinskorv, revbensspjällen, de är klara, sillsorterna är klara skinkan är griljerad och Jansson är klar, laxen är gravad och rökt... Det blir en lugn dag i morgon, har till och med gjort köttfärssås idag som vi ska ha till lunchen med barnen, de ska få bestämma, om de vill ha makaroner eller spaghetti till... Sen höll jag på att glömma äggen! Det ska ju vara ägghalvor med "klägg" på, det får jag inte glömma!! Förra Julen, Påsken och Mdsommaren var jag sjuk och då fick de andra fixa det mesta och jag överlevde ju det med, att släppa fram någon annan i mitt kök, men jag måste erkänna, att det kändes jäkligt mysko.... Det ska ju "va så" att det är jag som ska fixa allting som rör maten, även om jag tycker att det är sååå skönt att slippa! Nej, nu ska jag gå och lägga mig, jag ska ju upp tidigt i morgon för att gå till mina små älsklingar så att när de vaknar, då är mormor där och har jag tur så får jag sällskap i sängen.. Vill passa på att önska ALLA en Riktigt GOD JUL! Var rädda om er och varandra! Ha dé!tant raffa.....KRAM!

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Morning Åsa mitt i julstöket! Om jag fattat saken rätt så är det idag ni firar julafton med barnen? Antar att dom ska till fadren imorgon...

    Hoppas ni får en härlig dag! Och att alla är nöjda med sina klappar!

    Vi ska inget julfirande ha här i skrutthuset på julafton...blir på juldagen istället.

    Nu önskar jag dig o din familj en GOD JUL!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-12-23 | 07:47:37
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Tittar bara in och önskar dig en god jul

    Kram Ingrid

    2009-12-23 | 20:31:08
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Mai säger:

    God Jul på Er alla!

    Tack för det fina julkortet! =)



    Kram från Mai

    2009-12-24 | 03:34:59
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Här var det "lugna gatan" igår (julafton), men vi tar igen det idag...

    Ha dé!/Kram



    Ingrid:

    God fortsättning..

    Ha dé!/Kram



    Mai:

    God fortsättning på dig också!

    Ja du, jag är nog snart den enda som skickar julkort, men jag tycker det är ganska roligt..

    Ha dé!/Kram



    2009-12-25 | 13:36:01
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: