Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Lite att göra idag...

Kategori: Allmänt

...har jag.. Ska iväg och handla mat och börja lite smått med att laga till den.. Har ju en mindre frys nu efter att vi bytt kyl/frys så jag får planera mina inköp på ett annat sätt och det är ju tur faktiskt, att det är så kallt ute att man kan ställa ut frysta saker en stund.. Maken jobbar, han gick upp före halv sex och jag vet inte hur länge de kommer att jobba idag. I går kom han hem efter en timme för det var så kallt att det inte gick att dra kabel, det var nästan 20 minusgrader och de insåg sina begränsningar.. Temperaturen just nu är "bara" omkring -10 så det känns ganska skönt faktiskt! Vackert är det, gatan "sover" fortfarande och det är skönt att bara sitta här vid datorn och se "morgonen randas"... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Morning Åsa! Tack o bock att den värsta kylan är över för denna gången! Hellre snö än kyla...bara jag slipper skotta!

    Jag ska försöka åka in till staden idag...måste som du handla hem lite smått o gott!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-12-21 | 07:40:25
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Jag håller med om att det är jobbigt när det blir svinkallt länge..

    Snö har vi ju, kanske inte lika mycket som "söderöver", men det räcker, tycker det är alldeles "lagom"..

    Hoppas du slipper toabesök när du är till stan och att du kan "njuta" av ditt äventyr..

    Ha dé!/Kram

    2009-12-21 | 08:11:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Dan före dan idag.. Laxen är gravad köttbullarna är stekta skinkan kokar på spisen sillsalladen gör jag imorrnkväll troligast.

    Lite kompletteringar från affärn blir det imorrn och någon liten klapp kvar att köpa. Sen får det vara nog på förberedelser tycker jag.

    Ha det gott kramen

    2009-12-22 | 16:40:53
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • åsa säger:

    Solskuggan:

    Allt är fixat här hos mig och jag känner mig så nöjd!

    Nu ska jag krypa ner i min sköna säng och försöka få några timmars sömn, jag ska gå till mina små kungligheter tiiiidigt i morgon bitti så jag är där när de vaknar..(modern jobbar)

    God Jul på dig, om vi inte "hörs" innan...

    Ha dé!/Kram

    2009-12-22 | 23:54:04
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: