Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nu kommer snön...

Kategori: Allmänt

...och det verkar bli ganska rikligt också.. Ute är de så fint nu, det har snöat sedan igår kväll och eftersom det är minusgrader så kommer snön att ligga kvar. Det ska ju bli svinkallt på torsdag och det ser jag inte fram emot för jag tycker det räcker med omkring 5-, då är det riktigt skönt ute! Var ju på lucia igår morse och de var (som vanligt) bedårande! Lilla prinsessan, hon sjöng varenda sång och man såg, att hon var så nöjd med att vara lucia, att hon tyckte att hon var fin (vilket hon var). Konstigt nog så var det bara lilla prinsessan och en till som var lucior, resten av flickorna var tärnor... Fint var det och jag är tacksam att jag har möjligheten att vara med på sådana tillställningar. I dag ska jag hämta de små kungligheterna vid tretiden och jag tror ju, att det blir att vara ute och leka i snön när de kommit hem, det är väl lika bra att kolla var pulkorna är.. Själv är jag trött, kan inte förstå varför... Har en massa som jag egentligen skulle ha gjort, men jag väntar med det, förhoppningsvis blir jag piggare om någon dag och det som behöver göras försvinner ju inte... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Hej! Jotack, jag är nöjd med utfallet! Dvs. snön som faller....maken är det inte riktigt, han skulle till Fagersta idag, men vände i Smedjebacken pga ymnigt snöfall och dåligt väglag. Klok karl jag har, är man inte alldeles tvungen kan man vänta till senare med bilresor nu!

    Kramen

    2009-12-15 | 16:07:16
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • SolSkuggan säger:

    Här snöar det också. Det verkar förresten snöa i hela landet. Men visst är det konstigt att det blir alltid kaos i södraste Sverige när snön kommer.. Lär de sig aldrig att ha lite framförhållning;)

    Jo nog kan jag tro att lillprinsessan var söt och fin alltid i sitt luciatåg=)

    Så härligt att du haft barnbarnen hos dig blev det utelek?

    Jag är också lite trött förstår inte riktigt varför. Fast det är ju som mörkast nu kanske därför.

    Tänk den 21 december börjar det ljusna igen underbart!

    Ha det gott och ta det lugnt kramen från mig.

    2009-12-15 | 17:09:07
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Jag förstår att det var fint att se barnbarnet på Luciatåg. Jag är avundsjuk på Dig som får ha dem i närheten.



    Vi har fått en del snö i Värmland också, fast inga mängder. Jag tror de östra delarna av landet fick mest. Men jag är nöjd bara det är vitt så allt ljusnar lite.

    2009-12-16 | 06:01:21
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning Åsa! Hoppas du inte är sjuk nu!?

    Jag skulle gå en promenad i det vackra yrvädret igår..men fick vända efter halva sträckan! Orkade liksom inte...måste försöka komma ut lite mer!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-12-16 | 06:22:13
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Klok karl du har, så onödigt att ligga efter vägarna om man inte behöver..

    Ha dé!/Kram



    Solskuggan:

    Kan in te annat än hålla med dig, man kan ju tro, att det är en ny företeelse det där med snö varje år neröver i Sverige..

    Här i Falun är vi väl mer "rustade" inför vintern antar jag och egentligen så är det ju konstigt att inte "sörlänningarna" också är det..

    Får hoppas att man blir lite piggare efter den 21:a för som det är nu så fattar jag inte vad som händer, är så trött!

    Men, men, "den som lever får se"..

    Ha dé!/Kram



    Inga:

    Jag säger det igen...det är en ynnest att få ha dem så nära som jag har..

    Ha dé!



    Ragnvi:

    Ta´t lite lugnt, du har ju lite krafter att ta igen..

    Snö har vi nog ungefär som hos er och det börjar bli kallare, inte blir jag jätteförtjust, men chansen till en vit jul blir ju större i all fall..

    Ha dé!/Kram

    2009-12-16 | 09:46:47
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: