Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Thomas Quick"...

Kategori: Allmänt

...eller Sture Bergwall som han kallar sig nu, han hade blivit "euforisk" då han fic höra att han beviljats resning i fallet Yenon Levi som han dömdes för 1997.. Tacka f-n för det! Han kommer med all säkerhet bli frikänd från det dådet och kommer att håva in en herrans massa stålar från staten (vi), men man får inte glömma, att han är sjuk, ja, sjuk i huvudet! Dådet på Yenon Levi är ju inte det enda han "sitter för", vissa andra kan man ju ha betänkligheter om de också, men inte är han oskyldig den mannen inte! En plats på Säters psykiatriska kostar 5.900:-/dygn och då kan man ju räkna ut hur mycket Quick/Bergwall har kostat Svenska staten (oss)... Tacka sjutton för att han är "euforisk", han vet ju att han inom en snar framtid kommer att bli miljonär! Miljonärer ja... Nu ska visst en svenska från Krylbo (stället gud glömde) Suzanne Saperstein vara med i Hollywoodfruar, hon är miljardär efter att ha skilt sig från sin make och jag kan inte fatta, varför man bygger ett hus på 4200 kvadrat! Inte nog med det, det är en kopia på Versailles (!?) heeeelt sjukt! Tror ju inte att hon städade själv..... Städat själv har jag gjort nu på morgonen, men jag har ju ett litet hus, det är bara tre rum och kök och det är perfekt för maken och mig.. Funderar på om jag ska ta och klä granen idag, maken jobbar och ska göra det i helgen också. Igår kväll var han bjuden på julbord och jag var faktiskt inte ett dugg avundjuk, känner inte alls för att gå på "lokal" och äta julmat nu, jag vill spara till "julafton" (vi firar på onsdag) och det står inte på... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Pengar skänker ingen lycka, det är jag övertygad om! Men, jag kommer säkerligen att titta på "nya" Hollywoodfruarna, man måste ju få sitta o oja sig, hihi

    Nu bär det strax av för oss, imorgon Falun o på söndag vidare mot norska gränsen.

    Ha nu en fridefull jul med familjen!

    Julekram från pörtet

    2009-12-18 | 19:00:13
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Ragnvi säger:

    Morning Åsa! Brr...lika jäkla kallt här idag igen! Eldar så kaminen nästan glödgar!

    Hm...tror inte vi hört o läst klart än om Quick...tyvärr!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-12-19 | 06:39:21
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Hoppas T Q ändå får sitta inne för vård resten av sitt liv för jag har en bestämd känsla av att människor med hans stora problem inte ska gå lösa. Det är svårt att inrätta ett liv så fritt från bekymmer att han klarar av det. Den minsta motgång så briserar han på något sätt. En tickande bomb,oavsett om han mördat eller inte.

    2009-12-19 | 12:04:34
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Jag är också övertygad om att man inte blir lycklig av en massa pengar, för stunden kanske tills man skaffat det man vill ha, men sen då...?

    Hoppas ni får en jättetrevlig vistelse borta från julen, kom ihåg att köra försiktigt!

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Nej, vi hat nog inte hört klart än, det finns ju en hel del om den mannen...

    Ha dé!/Kram



    Inga:

    Jag har mött den mannen och jag kan lova dig, att i dessa ögon finns det inte mycket "normalt" eller empati och jag hoppas ju att ha förblir inlåst för usch, att veta att han skulle gå omkring i tillvaron...

    Låter elakt kanske, men det står jag för.

    Ha dé!

    2009-12-20 | 08:23:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: