Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Alla hjärtans dag...

Kategori: Allmänt

...är det och tänk, maken kommer hem i kväll! Ja, han kommer till Arlanda vid halv sextiden och jag tänker vara där och möta honom! Det blev bestämt igår eftermiddag att han kunde vara ledig i några dagar och det var ju inte helt fel... Nu ska han tillbaka till England på torsdag igen, men han får ju vara hemma och uppleva riktig vinter, något som det var många år sedan vi hade faktiskt. Här hos mig är det strålande sol och väldigt kallt, det var -21,5 i morse, men solen värmer ju nu så det kommer väl att bli omkring -10 under dagen tror jag. Jag ska till mina små kungligheter med en liten "allahjärtansdagspresent", det är ju så, att vi firar idag och jag pratade med lillprinsen igår om just hjärtebarn, ja, barn med hjärtfel som behöver operationer och som kanske måste tillbringa mycket tid på sjukhus.. Allt är ju inte kommersiellt med den här dagen, den blir ju vad man gör den till och för vår familj betyder den kärlek och omtanke. Förresten, igår när vi låg på vår säng och pratade de små kungligheterna och jag så frågade jag hur en mormor/morfar, farmor/farfar skulle vara... Ja, sa lillprinsen..en mormor/farmor ska vara "mjuk" (alltså tjock som jag) och så ska hon ha jättemycket kärlek som hon ger till barnen och så ska hon vara snäll och glad och så ska hon vara världsbäst på att laga mat.. Vet du mormor, det passar ju på dig sa han och gissa, om jag blev glad! Ja, de är för ljuvliga de små liven och jag lovar, det finns alltid något att skratta åt... Nu får jag hoppas, att alla får en trevlig alla hjärtans dag! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Vilken lycka! Tänk att han kom hem! Hoppas ni fått en bra kväll!

    Jag tillbringade dagen på sjukan...suck!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-02-14 | 22:07:18
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Jamen det var väl ändå den bästa allahjärtansdags gåvan. Va skoj hälsa honom så gott.

    Vet du vad jag fick för mig att göra igårkväll.. Hehehe jo kolla på schlagerfestivalen, fy för den lede så jobbig människa Mede är. Och hon som sjöng i pausen vad hon nu hette. Hon skulle försöka sjunga Abbas Waterloo men det var bland det värsta jag hört. Vilken hädelse!

    Ha en bra söndag kram på dig.

    2009-02-15 | 09:03:19
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Jodå, kvällen blev så bra så...

    Stackars dig som fått infektion, det räcker väl med det som varit tycker jag.

    Ha dé!/Kram



    Solskuggan:

    Ja, bättre allahjärtansdagspresent...(det blev långt..) kunde jag väl knappast få..

    Petra Mede, hon är så enormt överreklamerad tycker jag och jag har lite svårt för henne och jag håller med dig om att det är jobbigt att se och höra...

    Nu lyssnade vi på radion hem från Arlanda och det var ingen låt som var någonting att ha tyckte vi.

    Ha dé!/Kram

    2009-02-15 | 11:27:13
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Det blir förstås den ultimata hjärtepresenten!! :o)

    Hoppas helgen varit bra! Kram!

    2009-02-15 | 19:08:32
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se.se
  • Anonym säger:

    Va underbart! maken hemma o söta små barnbarn vid din sida :)



    /Kram

    2009-02-16 | 09:08:11
  • åsa säger:

    TT:

    ja, en kan ju inte klaga på helgen precis...

    Ha dé!/Kram

    2009-02-16 | 19:31:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: