Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det snöar...

Kategori: Allmänt

...så vitt jag kan se...(försök till ett skämt) Ja, det snöar och har så gjort oavbrutet sedan igår kväll och det har kommit drygt två decimeter och det ska visst komma ännu mer.. Det blir alltså att hålla sig inne idag för jag kan inte skotta eftersom jag har sådan värk och det mycket beroende på vädret. Har inte så mycket att skotta, men det räcker och jag har ju egentligen inget ute att göra utan jag eldar i kakelugnen och ska nog ta en dvd-dag, har en massa filmer som jag gärna ser en gång till. Förmodar att det var fler än jag som såg på Melodifestivalen igår och fler än jag har väl synpunkter.. Vad jag inte förstod, det var inte röstningsreglerna, utan varför Petra Mede bytte kläder mellan varje låt... Så otroligt fjantigt! Undrar, vem som kommit på en så briljant idé!? Att Alcazar gick vidare, det tycker jag var bra, men Emilia...flickstackarn, hon ser ju väldigt bra ut, men hon har ju ingen röst! Ja, ja, bevisligen så tyckte de flesta att hon hade röst eftersom hon gick vidare... Caroline af Ugglas låt, det var den som satt kvar i huvudet, kanske för att det inte var så avancerad text, inte vet jag, men en sak vet jag och det är att slipper man se henne när hon sjunger så blir låten genast bättre. Kan inte förstå, varför hon drar upp benen som hon gör när hon sjunger, det ser bara dumt ut tycker jag, men... Hoppas att de små kungligheterna fick se på Melodifestivalen igår (de är hos fadern i helgen) för jag vet, att båda två älskar just Melodifestivalen och lillprinsen ska visst få uppleva den live i Leksand och jag hoppas ju att han kommer att tycka att det är lika bra som på tv..ja, när man är barn så kan ju tv:n vara deras "verklighet". Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Precis mitt i prick, Ugglas-låten är det enda man minns.

    Nu såg jag inte programmet men hörde det för TV:n stod på och det zappades en hel del men den sitter.

    Här snöar det på, jättehärligt, men inte så kul för dej att bli innesittande om det fortsätter länge.

    Ha en skön filmdag i alla fall, kramar!

    2009-02-08 | 12:29:08
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Maria säger:

    Mmm, håller med om att det var bra att Alcazar gick vidare, är barnsligt förtjust i dem och såg dem senast på Pride i regnet... Caroline af Ugglas skulle oxå ha gått direkt vidare men förmodligen är den låten till för oss, den lite mognare publiken, dottern här hemma gillade den inte alls trots att jag sa till henne att blunda och bara lyssna... Hon störde sej enormt på uppträdandet... Va' roligt att barnbarnen kommer att se Melodifestivalen live i Leksand! Vi tänkte oxå på att åka dit men det blev inte av att vi skaffade biljetter i tid. Så vi får nöja oss att mysa i tv-soffan då istället! Kram från kusse

    2009-02-08 | 12:50:03
  • åsa säger:

    TT:

    Jag gillar inte Caroline af Ugglas som person, tycker att hon är så jäkla barnslig och larvig, men jag gillar hennes röst och jag gillade ju Janis Joplin också...

    Här har jag inte varit utanför dörren idag..

    Ha dé!/Kram



    Maria:

    Alcazar, de var bästa bidraget igår enligt min åsikt, det ska vara lite fart och fläkt tycker jag (även fast jag är "gammkärring") och jag håller med dig om af Ugglas låt, den "sätter sig" på en gång..

    Ha dé!/Kram

    2009-02-08 | 16:21:00
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Ifall du vill ha paus från TV-tittandet har jag en utmaning till dej!

    Skriv sju sanningar om dej själv, och om du vill, utmana sju andra bloggare.

    2009-02-08 | 18:09:56
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Verkar finnas kvar hur mycket snö som helst som ska ner inte klokt alltså.

    Melodifestivalen ser jag ju inte för jag tycker att det handlar mest om utseende och annat fjant. Ser ju aldrig tv heller. Joo iår har jag faktiskt kollat idol och det är det enda jag sett på snart 8 år.

    Lev väl och ha en skön söndagskväll. Kram kram.

    2009-02-08 | 19:02:39
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Verkar finnas kvar hur mycket snö som helst som ska ner inte klokt alltså.

    Melodifestivalen ser jag ju inte för jag tycker att det handlar mest om utseende och annat fjant. Ser ju aldrig tv heller. Joo iår har jag faktiskt kollat idol och det är det enda jag sett på snart 8 år.

    Lev väl och ha en skön söndagskväll. Kram kram.

    2009-02-08 | 19:02:42
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • Garbo säger:

    "slipper man se henne när hon sjunger så blir låten genast bättre"

    Exakt! klarar inte heller att se henne,rösten e ok fantastisk så även känslan.



    Må väl i värmen,kura och ha det gött/Kram

    2009-02-08 | 19:40:20
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Sju sanningar om mig...det tål att tänka på...

    Ha dé!/Kram



    Solskuggan:

    Tv-tittande blir det här hos mig eftersom det är det enda sällskapet jag har och vissa saker ser jag, andra lyssnar jag bara på då tv:n står på..

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Egentligen ska man inte se de som sjunger utan bilda sig en uppfattning om låtarna ändå, bara då kan det bli ett "rättvist" beslut..

    (Tycker jag alltså...)

    Ha dé!/Kram

    2009-02-09 | 12:41:04
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: