Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Gipset ska bort...

Kategori: Allmänt

..idag... Ja, lillprinsen ska till ortopeden på eftermiddagen och då ska han med all säkerhet få ta bort gipset. Jag vet, att han ser fram emot att få bada i badkaret, nu har han bara fått duscha i tre veckor och det där kvällsbadet, det är något han och även lilla prinsessan gillar skarpt! Förresten...lillprinsen tappade sin första tand igår kväll! Tänk, det var den första tanden han fick (jag har kollat foton) och den första han tappade, så nu har väl tandfén varit hos honom i natt och jag hoppas ju att hon/han lämnade en guldpeng... Igår var det tredje gången som de små kungligheterna tittade på melodifestivalen, att få dem att förstå, att det är repris, det är inte så lätt, åtminstone inte för lilla prinsessan och hon tyckte att det var lika spännande vid röstningen och hon satte händerna för ansiktet och sa...Molly, Molly, Molly...gissa, vem hon tyckte var bäst.. Jättelycklig blev hon (igen) när Molly gick vidare till Globen... Lillprinsen han tyckte att Velvet var bäst och var ju lika besviken för tredje gången att hon inte vann..ja, han har ju sett henne live..och han talade om må ni tro, att hennes kjol, den var enorm och den var egentligen ingen riktig kjol.. Han hade tyckt att det var jätteroligt att få se genrepet i Leksand och det på en arena där han annars brukar titta på hockey. Ute, där är det otroligt vackert, alla träd är snötyngda och det var -9 grader i morse, just nu är det bara -3 så det är ett riktigt fint vinterväder, bättre sportlovsväder kan man väl inte få. Nu ska jag hänga lite tvätt innan jag hämtar dotter och små kungligheter, vi ska ju till ortopeden gubevars... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Sötnosarna!

    Man kunde ju önska att man själv fick lite sportlov nu när det är så fint ute! Kramar!

    2009-02-24 | 12:02:40
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hoppas besöket hos ortopeden gick bra!

    Tack för dina rara ord hos mig Åsa...jag är trött, rädd o mår pyton, men är väl inte annat att vänta...

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-02-24 | 22:35:32
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Wow! var han på genrepet den lille prinsen det kan jag förstå han tyckte va häftigt! :)

    Guldpeng minsann...på min tid var det en kopparpeng ;)

    Hoppas ortopedbesöket gick bra och att dina små gullgrisar fick sitt efterlängtade bad.



    /Kramar (Garbo still on the job)

    2009-02-25 | 08:26:09
  • åsa säger:

    TT:

    jag kan förstå, att det hägrar med lite ledighet, det börjar ju faktiskt gå mot våren..

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Jo, det gick jättebra på ortopeden och du vet..han är ju liksom på "mammas gata" när han är på lasarettet så det är aldrig några problem.

    Förstår att du är rädd och jag önskar att jag kunde ta över rädslan så att du fick mer energi för det som väntar...

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Genrepet, det var jättehäftigt tyckte lillprinsen och han har talat om hur det var i detalj må du tro..

    Ha dé!/Kram

    2009-02-25 | 09:23:06
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tania säger:

    Jag förstår att Lillprinsen var glad åt att få se henne live!

    2009-02-25 | 14:13:47
    Bloggadress: http://taniastankar.blogspot.com/
  • åsa säger:

    Tania:

    Ja, han är ju ett schlagerfreak (precis som sin moder)..

    Ha dé!

    2009-02-25 | 14:48:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: