Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Inget fågelkvitter...

Kategori: Allmänt

...idag inte... Nej, idag så är det alldeles tyst ute i trädgården och det beror nog på, att det snöar och har så gjort sedan igår kväll så nu har det kommit en dm. till.... Jag tycker att det räcker med snö nu, men... Det är ju bra att det finns snö eftersom sportlovet börjar här i morgon, oftast är det ju dåligt med snö just då, men i år kan man inte klaga! Själv har jag tappat rösten.. Ja, det märkte jag när dottern ringde igår kväll och jag knappt kunde få fram orden.. När man är ensam hemma då går man ju inte omkring och pratar för sig själv (inte jag i alla fall), det var annorlunda när byrackan fanns, honom pratade jag ju med hela tiden, även fast han inte hörde det sista året... Har pratat med maken nu på morgonen och då märkte jag att rösten var lite bättre och jag hoppas ju att det ska bli helt bra under dagen för jag ska hjälpa dottern med de små kungligheterna på eftermiddagen. Barnen har varit hos sin far och ska till modern idag och moderns sambo jobbar eftermiddag/kväll så det kan bli lite jobbigt så därför har jag lovat att vara hemma med henne och barnen, då kan vi äta middag tillsammans också och jag har ju "abstinens" efter de små så... Nej, nu ska jag göra mig en riktigt god frukost.... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Hej! Ja risken finns för att vi ska bli riktigt insnöade, hihi

    Va bra att operationen gått bra, klart du ska finnas till hands när kungligheterna kommer hem!

    Vad tyckte du om melodierna igår? Jag är inte till övers imponerad, Molly var jätteduktig men låten var inte den bästa.

    Ha nu en skön söndag/Kramen

    2009-02-22 | 12:10:21
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Paula säger:

    Glömde ju, vet inte om min surmjölkstant har något med Gävle att göra, hon och gubben bor i Smedjebacken. Men visst kan det vara en släkting, eller så är det någon annan som fattat att det finns många finnar i Gävle.

    2009-02-22 | 12:11:43
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    det går åt rätt håll med dottern, hon var lite "skakig" igår, men hon har inte ont.

    Melodifestivalen...Ja, jag tycker att det är så konstigt, att det alltid är samma låtskrivare heeeela tiden....

    Ingen var speciellt bra den här gången (heller) tyckte jag...

    Ha dé!/Kram

    2009-02-23 | 07:50:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: