Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Kravligt hjärta och snöskottning...

Kategori: Allmänt

...är ingen bra kombination, det har jag märkt idag... Tänk, om jag någon gång kunde lära mig att ta emot hjälp när det erbjuds... Men, inte då...jag är så jäkla envis så det är inte klokt egentligen.. Nu är det skottat och jag kommer ut med bilen, det var knappt att jag gjorde det på förmiddagen, det tog över en halvtimme att bara sopa av bilen och skrapa rutorna, då kanske man kan få ett hum om hur pass mycket snö det var. Vi har ju en sådan där "snösläde" eller vad det kallas, men den är så tung i sig själv att jag inte klarade av att använda den så det tog lite längre tid med en vanlig snöskyffel, men jag har sett att det finns "snöslädar" i plast, de måste ju vara lättare... Läste i dagstidningen att Petra Mede (kraken) ska bli stöttad av en mental coach efter "krisen" med melodifestivalen... Jamen va f-n...ska våran tv-avgift gå till tôcke! Jag har ju tyckt att det med melodifestivalen har spårat ut för länge sedan och Christer Björkman....vem tror han att han är?! Jag har så svårt för det där med att en person ska "glorifieras", det är ju inte han som sjunger eller uppträder övehuvudtaget utan han är Sveriges "melodifestivalsansikte" och jag, jag tycker enbart att det är löjligt! Har förresten svårt för all den "ytlighet" som det handlar om... (Nu har jag fått gnällt lite så nu känns det bättre). Det är ett jättefint väder här hos mig idag, lite kallt (-15 i morse) men solen skiner och det är massor med bländvit snö och jag önskar att jag var tex. en skidåkare, då hade ju allt varit perfekt! I stället ska jag ta och diska efter lunchen som idag bestod av ärtsoppa.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • SolSkuggan säger:

    Nänuuu.. Visst ska du ta emot den hjälp som erbjuds vid snöskottningen vännen. Tänk på hjärtat.

    Men annars tycker jag abslut att du måste skaffa dig en snöföra i plast. Om du viste så lätt det går med en sån. Trodde faktiskt inte att det skulle bli en sån skillnad. Vi har inte den största modellen utan mellanmodellen. Sen kan du ju göra som jag skit i melodifestivalen;) Är det nåt jag kan reta mig på bland annat så är det allt detta fjanteri som den numera består av. Fy för den lede sicket fåneri vi får betala licens för och det även fast man inte ens glor på eländet.

    Det har slutat snöa här för ett par timmar sen och solen tittade fram så vackert.

    Ha det bäst sköt om dig.

    2009-02-09 | 13:07:17
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Va! blev Mede knäckt!?? Why!?



    Nä du gumman ta hjälp om det erbjuds så du inte knäcker ryggen el nått annat,hihi annars e du som jag envis så man blir blå,bra kvinna reder sig själv eller hur :)



    Kramen från Garbo på jobbet!

    2009-02-09 | 14:15:48
  • åsa säger:

    Solskuggan:

    Lydde ditt råd och kollade efter en "snöföra" som du kallade det, men det fanns ingen "mellanmodell" som jag tror skulle passa mig så det fick vara.

    Förmodligen så har folk strömmat till affären för att inhandla snöredskap för det var väldigt urplockat överallt.

    Melodifestivalen ja...nu är det ju flera miljoner tittare vareviga lördag som det visas så vi är nog ett undantag du och jag...

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Ja, den "stackars" Petra Mede blev ju knäckt utav kritiken gubevars...

    Äntä fjantigt...

    Envis..som du skrev, envis som en röd gris!

    Ha dé!Kram

    2009-02-09 | 19:14:06
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hej Åsa o tack för dina ord hos mig! Sitter här o kan banne mig inte somna om, är väl fullmåne med mera!

    Ja den här operation kommer jag sent att glömma...har ju opats förr så jag har några att jämföra med! Och jag hade bestämt mig för att den här gången skulle jag verkligen stanna tills dom kastade ut mig! Nu blev det inte så...men mår lite bättre nu i allafall!

    Du ska vara rädd om dig!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-02-10 | 02:28:29
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • TT säger:

    MEEEEH! Inte ska du hålla på med sånt!

    Ta det lugnt! Kramar

    2009-02-10 | 10:03:43
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Jo, nog märktes det att det var fullmåne i natt...

    Tänk, att man ska vara så påverkad utav den att man inte kan sova, det är ju inte klokt egentligen så därför är man som ett "utskitet päron" idag...

    Hoppas att du mår bättre och att du är rädd om dig.

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Ja, jag vet att jag inte ska syssla med sån´t där, men du vet...envis som en röd gris..

    Ha dé!/Kram

    2009-02-10 | 10:51:59
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Leonora säger:

    Hoppas du får en underbar dag :D

    2009-02-10 | 11:13:16
    Bloggadress: http://magiskaminnen.blogg.se/
  • åsa säger:

    Leonora:

    Detsamma!

    Ha dé!

    2009-02-10 | 11:46:23
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Jaa du bor ju i Dalarna ser jag då har du säkert lika mycker snö. Här hade vi -22 imorse.. Hujjaligen. Mitt på dan var det -8 men nu går det neråt igen.

    Ha de själv så gott raring;)

    Kram kram

    2009-02-10 | 20:58:39
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Haj på daj du idag allt väl hoppas jag. Du har en utmaning hos mig. Kramen.

    2009-02-11 | 11:06:56
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • åsa säger:

    Solskuggan:

    Jo hej du!

    Allt är väl, men jag fick ju prestationsångest över utmaningen, speciellt efter att ha läst dina två noveller...

    Ha dé!/Kram

    2009-02-11 | 12:58:55
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Nänänänä... Inte då du skriver så himla bra själv så släng mig i väggen;)

    Kom igen nu, fast naturligtvis får du hoppa över om du vill. Men det skulle va skoj att läsa i vart fall. Kramen.

    2009-02-11 | 15:35:20
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: