Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Strålande solsken...

Kategori: Allmänt

..är det ute och temperaturen ligger på tio minusgrader.. Det är så vackert, men solen gör också att man ser, hur väl fönsterna behöver en putsning och det är väl "tur" att det är så kallt att man inte kan putsa... I dag ska jag hämta de små kungligheterna på dagis/fritids för dottern och sambon är till Tällberg med jobbet och kommer hem i morgon eftermiddag, så i kväll kommer kungligheternas älskade moster från Gävle och ska sova över hos dem (inte för att jag inte vill vara barnvakt, utan för att hon i alla fall skulle till Falun) och gissa om de små kungligheterna är lyckliga! Det blir som vanligt middag hos mormor och vi hade lite olika förslag...lillprinsen, han ville ha lax och potatis, medan prinsessan ville ha våfflor...nu är ju jag sån att jag aldrig skulle ställa mig och göra olika maträtter åt dem utan det blev så att jag bestämde till slut och för att vara viss om att båda skulle gilla maten så blir det....mmmmm...ja..stuvade makaroner med prins/prinsesskorv och köttbullar! Det vet jag att de äter... I kväll ska de ha "mys" med moster och de små har beställt grönsaksdip, det tycker jag är bra, att de vill ha grönsaker och om de får välja så tar de hellre grönsaker än tex. chips. Få se, om maken kommer hem några dagar nästa vecka, det är visst ett "glapp" mellan olika jobb och eftersom han jobbat alla helger förutom den då jag var dit (fast han jobbade ju på söndag eftermiddag/kväll) så har han ju lite dagar att ta ut i ledighet, vi får välan se, hur det blir.. Han åkte ju till England den 5 januari så det var ju ett tag sedan han var hemma... Nej, nu ska jag göra lite nytta innan jag ska hämta kungligheterna. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    När man läser om dig och dina små kungligheter så ser jag fina bilder som tagna ur en sagobok,så bor du ju oxå i ett av sveriges vackraste landskap så bilderna blir fina må du tro :)



    Ha en kunglig helg! ;)

    /Kram

    2009-02-13 | 09:08:29
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hej Åsa o tack för alla dina ord hos mig! Beundrar dig; maken så långt borta så länge!

    Idag har jag en dålig dag, skakis, yr, mår illa, deppig...fan vad jag gnäller!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-02-13 | 10:08:06
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Garbo:

    Ja, det är fint här i Dalarna, men jag tycker att det är väldigt fint i Mälardalen, med sina enebackar och ekar..

    Jodå, vi ska ha en kungligt skön helg.

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Man måste nog vara lite "knäpp" (som jag) för att orka med att leva som vi gör, men vi tycker att det går bra.

    Hoppas du kommer att må bättre snart, det är ju över en vecka sedan du opererades, men det var ju en stor operation...

    Ha dé!/Kram

    2009-02-13 | 14:28:22
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Stuvade makaroner med korv och köttbullar det är mumma det. Hos oss blev det våfflor precis samma dag som prinsessan ville ha. Så bra att de väljer grönsaksdip. Den ene av tvillinggrabbarna älskar att mumsa på råa morötter men den andre är som mig. Det går bara inte kvar i munnen blir miljoner miljoner småsmå bitar som aldrig går att bli av med. Bara att spotta ut.

    Ja tänk ändå om du fick hem maken en sväng det vore verkligen skoj.

    Ha nu en riktigt behaglig och trivsam fredagsskväll kram på dig.

    2009-02-13 | 17:39:48
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • Maria säger:

    Jag vill önska dig en härlig alla hjärtans dag !



    Kramar från mig :-)

    2009-02-14 | 09:20:32
    Bloggadress: http://www.forsnetblogg.se/Maria
  • SolSkuggan säger:

    Ha en riktigt fin och skön alla hjärtans kram vännen kraaaam:)

    2009-02-14 | 10:23:01
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • åsa säger:

    Solskuggan:

    Tänk, att maken kommer hem idag!

    Undrens tid är inte förbi...

    Önskar dig en trevlig alla hjärtans dag!

    Ha dé!/Kram



    Maria:

    Hoppas ni får en trevlig alla hjärtans dag!

    Ha dé!/Kram

    2009-02-14 | 10:30:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: