Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Väntar på att...

Kategori: Allmänt

...sotaren ska komma...Det är meningen att sotaren ska komma och kontrollera säkerheten... Ja, det är ju viktigt att det är säkert för sotarna när de är uppe på taket, men varför kunde det inte göras sist då sotaren var här, det är ju bara två månader sedan.. Nejdå, då ska de komma ytterligare en gång och så kostar det en tusenlapp extra! Jag blir ganska uppretad faktiskt och så står det på lappen vi fick, att sotaren kommer mellan 7-10... Mmmmm... Så, nu har jag snart väntat i en timme, få se, hur länge till jag får vänta.. Tyckte jag såg en sotare gå in till grannen, men grannen är ju en fd. sotare så de ska väl fika och prata lite jobbarminnen... Ute är det massor med snö och jag har inte skottat... Nu är det bara en minusgrad så snön är ganska tung så jag struntar i snöskottningen! Få se, vad dagen för med sig, jag har inga planer, men det finns ju att göra, om man bara vill... Nej, nu ska jag ta ännu en mugg kaffe och fortsätta vänta... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Godmorgon! Har han kommit än sotarmurre? Evig väntan på dom!

    Så duktigt du rimmade hos mig, hi, hi! Hoppas det går bra för din dotter!

    En dag kvar...Hudik imorgon...känns i magen, men annars blir det bättre o bättre!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-02-23 | 08:31:42
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Ja hua så mycket snö det kom!

    Pratade just m son på buss till Romme,skidåkning vankas vilket han lika gärna hade kunnat hemma men roligare förståss att åka iväg och jag sitter här o biter på naglarna tills jag hör att han e framme välbehållen.



    Sotarna ja! dom e hopplösa kommer gärna flera ggr för att vi ska tömma våran börs :(



    /Kramen

    2009-02-23 | 09:33:00
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Sotaren kom faktiskt före åtta!!

    "Kors i taket", sa jag, "undrens tid är alltså inte förbi"...

    Allt gick bra och vi hade det så trevligt så.

    Håller tummarna för dig i morgon!

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Ja, inte är det billiga besök man får, men det är ju en säkerhetsfråga och man vill ju att allt ska vara tip top.

    Romme, det ligger mindre än två mil från mig..

    Ha dé!/Kram

    2009-02-23 | 15:17:00
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Är så glad att vi slipper sotaren. Så himla dyrt också. Jo jag tänkte just när jag läste att jag tycker det är ganska nyligt han var hos er.

    Ja tänk om det ville sluta snöa här har det snöat både idag och igår. Det räcker mer än väl nu.

    Ha det bäst sköt om dig.

    2009-02-23 | 18:15:45
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • åsa säger:

    Solskuggan:

    Jodå, det var inte alls längesedan sotaren var här, närmare bestämt 18 november!

    Antar att alla "nya" regler tillkommit efter det att så många borrar för bergvärme och inte eldar lika mycket som förut.

    Här har det kommit lite snö idag, bara såna där små "stickiga" flingor.

    Ha dé!/Kram

    2009-02-23 | 18:41:46
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: