Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Let´s Dance...

Kategori: Allmänt

...börjar ikväll och jag skippar "på spåret" till förmån för det.. Det ska bli så kul att se, hur det går för Magnus Samuelsson, han som har varit världens starkaste man (fast de små kungligheterna är övertygade om att det är morfar som är starkast i världen..) det kan inte vara lätt att vara graciös när man har en kropp som han, det är ju kilovis med muskler! (Ja, nu menar jag ju inte morfar, fast han har ganska mycket muskler han också..) Kitty Jutbring, henne gillar jag för hon står för vem hon är och för sin stil..sånt gillar jag! Carl-Jan...han kan nog (om han bara vill), om det serveras champagne så klarar nog han vad som helst.. Ja, det ska bli riktigt roligt att se, vad de kan åstadkomma.. Pratade med maken för en stund sen och han är såååå envis... Han har bestämt, att jag ska åka över till London den 21 januari och nu har jag ju inte byrackan att skylla på så..... Visst sjutton vill jag träffa maken, men jag är ingen globetrotter och jag kommer aldrig att bli en heller, jag trivs bäst hemma. Men som sagt var...han har bestämt att vi ska åka till Great Yarmouth...ett ställe där han varit och jobbat och det ska visst vara väldigt fint där och så ska vi reka efter en bra restaurang där vi ska fira makens födelsedag (i London) då allihop åker över. Jag gillar ju England, väldigt mycket, men då ska man ta sig ut på "landet", för den Engelska landsbygden är fantastisk! Helst av allt skulle jag vilja åka till Yorkshire, där är det fint, men vi får se hur det blir... Ja, det lutar ju åt att jag åker över... I dag var dottern ledig och vi (hon, barnen och jag) åkte till Borlänge och Kupolen och jag måste bara säga...vilken fröjd det var att ha de små kungligheterna med, de uppförde sig exemplariskt och ja...det var så kul! Lillprinsen, han tog lilla prinsessans hand och sa.."jag sa ju, att...inget spring"... Ja, de var för goa! Nu ska jag se, om det finns något gott att göra till middag... Önskar alla en trevlig helg och eftersom det blivit mildare så var försiktiga när ni går ut så ni inte halkar! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    En söt historia ang Marcus samuelsson var när sonen va liten och vi fick nya grannar,det stod Samuelsson på dörren och han konstaterade frankt liten han var att det visst! var världens starkaste man som bodde granne m oss :)

    Gissa han blev besviken när vi öppnade våra dörrar samtidigt och möttes...

    Sanningen kan va nog så tuff för en liten kille ;)



    Jamen herregud klart du ska till England!



    /Kram o ha en skön kväll får se vad vi kikar på här.

    2009-01-09 | 18:06:30
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Prosit på dig! Tack för styrkekramen! Och buketten!!! Har fotat mycket med dom tulipanerna som motiv!

    Spännande med Englandsresan! Gillar du att flyga?



    Gör som du ikväll - kollar på dansen (om jag orkar)

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-01-09 | 19:34:08
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • TT säger:

    Åh, en tur i Tuna-tutten!

    Nu fick jag abstinens efter sommaren och stugan!

    Jag tycker Samuelsson är urcharmig, kollade många av hans tävlingar, hehe.



    Åk för fasen, annars åker jag! :D

    Ha en jättebra helg! Kramar!

    2009-01-09 | 22:29:40
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • mammamia säger:

    Hej!

    Tack för kommenatren! Jag vet inte varför,jag bara orkar inte blogga,vet ej vad som hänt.

    Men jag SKA komma tillbaka vet ej ännu när.

    Om du vill får du gärna maila mig,du fick min mailadress...KRAMEN!

    2009-01-09 | 22:30:02
    Bloggadress: http://mammamias.webblogg.se/
  • //SoP säger:

    Åh, Yorkshire- ;-) Jag vill bo i Emmerdale! Och gå på Puben i Aidensfield o åka med katterna till veterinären James Herriot-

    2009-01-10 | 01:41:43
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • åsa säger:

    Garbo:

    Tänk vilka förväntningar barn kan ha och va lätt de kan gå i kras...

    Försöker få de små kungligheterna att förstå, att det finns de som är starkare än morfar (faktiskt).

    Ja, få se hur det blir med resan...

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Jag gillar inte att flyga, inte för att jag är flygrädd utan för att jag får så ont i öronen..

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Jag tycker också att Samuelsson är charmig och han klarade sig galant igår.

    Mmmm... det lutar åt att jag åker...

    Ha dé!/Kram



    mammamia:

    Vi hörs!

    Ha dé!/Kram



    SoP:

    Det är nå´t visst med Yorkshire och jag håller med dig, den "rundan" skulle jag också vilja göra.

    Ha dé!

    2009-01-10 | 09:44:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Maria säger:

    God förmiddag min fina vän :-)



    Hoppas du får en underbar lördag !

    Kramar Maria

    2009-01-10 | 11:18:09
    Bloggadress: http://hippamorsan.blogg.se/
  • Paula säger:

    HÄr blev det också dansare igår kväll. Vi bandar På spåret men den går ju också i repris massor av gånger. Jag gillade nog Morgan mest, Linda är inte ett dugg sympatisk och inte gillade jag Kitty heller...

    Ja klart du åker till England, där du har en man som saknar dig! En tripp till Skottland, Wales eller Irland står på vår önskelista vad gäller resor, men det är inte så lätt att komma iväg, hundar och katter och sånt som måste utplaceras...

    Nä nu ska snart svenskar o finnar åka andra åket, ha en fortsatt fin helg!

    Kram

    2009-01-10 | 13:32:07
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Maria:

    Hoppas att din/er lördag också blir bra och att du mår bättre nu.

    Ha dé!/Kram



    Paula:

    Håller med dig om att Morgan var outstanding och Linda...hon har väl alltid varit förbaskat högdragen, fast jag kan ju inte förstå varför, hon dopade ju sig...eller..?

    Alla de tre resmål du räknade upp står även på vår lista och det ska väl bli av någon gång (nu har jag ingen byracka att skylla på)..

    Ha dé!/Kram

    2009-01-10 | 15:31:50
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: