Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Rasmus på luffen...

Kategori: Allmänt

...har vi tittat på idag de små kungligheterna och jag. Det är ju en utav mina favoritfilmer, den som Allan Edwall spelar "paradis Oskar" i och gör det med bravur. Det var lilla prinsessan som började sjunga "tänk jag drömde inatt att jag hade en katt"...och jag talade om att den filmen har mormor och då ville båda se den och jag var ju inte den som var den... Det var ju många (gamla) ord som jag fick förklara vad de betyder, tex. länsman, det har ju aldrig barnen hört och de var väldigt förundrade över barnhemmet, att alla pojkar sov i samma rum och att barnen fick lov att arbeta på åkern och ingen hade någon mamma eller pappa. Jag tror ju att vi kommer att titta på filmen igen många gånger och inte mig emot.. Middagen blev uppskattad, dotter och sambo fick matdosa med sig också och glad för det är jag, annars hade jag fått äta kyckling i flera dagar... Förresten...är det fler som har krångel med bloggen? Tycker att det krånglat ett bra tag nu.. Nu ska jag ta och diska, det är lite att ta reda på, men det gör inget för jag gillar ju att diska(!) Står och filosoferar och tar det lugnt, det är faktiskt väldigt avkopplande.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Mysigt ni haft det då! :o)

    Jodå, man skriver och plitar och man kommenterar och det tar en oändlighet innan det kommer in.

    2009-01-07 | 22:30:09
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Ja, vi hade det jättemysigt och vi sjöng för full hals alla tre.

    Ha dé!/Kram

    2009-01-08 | 10:38:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Jag gillar också att diska...hos andra! Gjorde det nyss hos Pia och det var en upplevelse!! =)



    Puss från Mai

    2009-01-08 | 21:58:08
  • Inga M säger:

    Allan Edwall var ju bara såååå bra. Jag minns inte en enda roll där han misslyckades och det blev fel. En del är bara så proffsiga! Minns den filmen som igår och hur de sjöng tillsammans, det var verkligen mycket värme i filmen.

    2009-01-08 | 23:20:45
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Mai:

    Javisst är det avslappnande att diska och att stå och nöta på andras porslin, det kan ju vara en upplevelse och roligt samtidigt...

    Puss på dig själv lillasystra mi...

    Ha dé!/Kram



    Inga:

    Ja, han var väl en utav Sveriges bästa skådespelare utan tvekan och som "paradis Oskar" var han helt underbar.

    Jag är jätteglad att jag köpte den filmen och kan se den hur många gånger som helst.

    Ha dé!

    2009-01-09 | 09:34:15
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Ja bloggen/arna har vart lite sega ett tag och kört dubletter på kommentarer bla...



    Jag gav bort alla sonens VHS till Cian hon har ju en liten 5 åring som uppskattar tecknat :)



    Ja astrids filmer finns inget bättre!



    Här + grader blött på grund av snäsmältning och nu väntar jag på skorstensmuraren o höra vad han har för plan för oss...dyyyyrt säkert! :-o



    /Kram

    2009-01-09 | 09:49:17
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Garbo:

    Ja, inte tror jag att det blir billigt, men det måste ju åtgärdas om ni vill kunna elda.

    Håller med dig om att allt Astrid Lindgren gjort är en skatt som det gäller att förvalta väl..

    Ha dé!/Kram

    2009-01-09 | 15:52:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: