Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tänk att...

Kategori: Allmänt

...det slår tamejsjutton aldrig fel... Ja, det där med handikapptillstånd! Jag var inte på det allra bästa humöret när jag var iväg och handlade.. Svinkallt (tyckte jag eftersom det var nästan 20 minusgrader) och ont i kroppen som jag vet inte vad.. Kommer till affären som har en stor parkering med sammanlagt åtta handikapplatser och jag ställer mig på en som är ledig. Kliver ur bilen och ska hämta en kundvagn när en man kommer fram till mig och han såg ut som en ilsken tjur! Ja, han andades så hårt genom näsan och det var ju som sagt var svinkallt så han såg faktiskt ut som en ilsken tjur! Han skrek åt mig, att.."det här är ingen parkering för en sån som dig"! "Förlåt"...sa jag..vad skrek du till mig? Ja, skrek han..såna som du borde tamejfan skämmas! Då jävlar blev jag arg och jag kan lova...jag låste upp min bil och tog ut handikapptillståndet och jag TRÖCK upp det i ansiktet på honom och sa, med vääääldigt lugn röst...du tycker inte att det är på sin plats med en ursäkt?! Mannens kommentar var...det där är säkert en förfalskning...! Jag tror att jag blir galen på idioter..skulle jag ha förfalskat ett handikapptillstånd! Jamen...hur sjukt låter det inte, förfalska ett handikapptillstånd för att kunna parkera på handikapplats i lilla Falun... Nu sa jag med luuugn röst till mannen att..du borde skämmas som beter dig på detta vis, se efter om vederbörande har tillstånd innan du skriker nästa gång, för jag lovar..du kommer att få spö en vacker dag.. En sådan sak som hände idag, det kan förstöra hela dagen för mig och jag tycker att folk är så fruktansvärt dumma i huvudet! Inte en ursäkt fick jag utan han tyckte på fullaste allvar att jag skulle flytta min bil så att han kunde stå där jag stod! Make my day... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Men fy f...n för gubbeländet! Hoppas han har hunnit tänka igenom händelsen och att han har ångest nu för vad han gjorde! Idiot! Tvi!



    Idag ringde äntligen läkaren, inga roliga saker han berättade, måste operaras om två veckor.

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-01-16 | 18:56:43
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • L säger:

    att tvätta bil på vintern, kräver sitt, jag har fått laborera med spännband för att hålla igen dörrar, helt absurt! deru,

    idioter finns det överallt, även i sundsvall, fast inte just här och nu!

    det som var ovanligt bra med winnerbäck-dokumentären var att den inte var sentimental, jag vet inte om äkta är rätt ord - givet är att det finns plus och minus att vara han "winnerbäck"! det inser man ju!

    2009-01-16 | 19:30:15
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg
  • Zara säger:

    men guuud vilket jävla skrälle! han var säääkert bara avundsjuk för att du får stå på sånna ställen och inte han. eller så har han inte "fått nå på länge" ;) hihihihi!



    KRAMAR!

    2009-01-16 | 19:33:03
    Bloggadress: http://atomers.blogspot.com
  • Zara säger:

    men guuud vilket jävla skrälle. han var säkert bara avundsjuk för att du får stå på såna ställen och inte han. eller så har han inte "fått nå på länge" ;)

    hihihihiii!



    KRAMAR!

    2009-01-16 | 19:34:48
    Bloggadress: http://atomers.blogspot.com
  • TT säger:

    Men herregud, en spark i skrevet hade inte suttit fel på den idioten!!

    Finns folk som förfalskar och missbrukar men det hör nog mer till storstädernas gissel.

    Ha en bra lördag i alla fall! Kramar

    2009-01-16 | 23:24:53
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Jag tror ju inte att mannen har så pass många hjärnceller att han har förmågan att tänka efter...

    Läste din blogg och jag blir så ledsen, men du ska se att det går bra.

    Ha dé!/Kram



    Latmasken:

    Jag tycker att det var en fantastiskt bra dokumentär och som du skrev inte sentimental.

    Vet du...kontentan av bil/kyla...man ska inte tvätta bilen när det är risk för minusgrader../Ha dé!



    Zara:

    Han hade också handikapptillstånd, men "först till kvarn"..

    Det där om att han inte "fått nåt"...det satt en rugguggla i hans bil i alla fall...

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Jadu, det är ju tur att jag kan behärska mig..

    Det är många gånger jag haft lust att....

    Ha dé!/Kram

    2009-01-17 | 10:17:01
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Påminner om när busschauffören skällde ut mig för obefintlig biljett!

    hallå jag e 45 och förfalskar inga biljetter!

    Jag tröck telefon i fejset på han o han läste länge innan han uppfattade att min biljett var giltig,inte ens ett Tack fick man...

    Vissa e tydligen väldigt missnöjda med sina liv fnys!



    Kram från Garbo on the job

    2009-01-17 | 13:30:06
  • Storasyrran säger:

    Hejsan lillasyster!

    Du borde ta samma text och skicka till Falu Kuriren som insändare, så kanske han läser och skäms... Eller "ruggugglan" kanske skäms och skäller på honom. Tyvärr så får vi nog leva med att det finns idioter lite var stans.

    Kram!

    2009-01-17 | 13:41:37
  • Paula säger:

    Jag tror inte det är sant! Hur kan man vara så oförskämd??? Och det låter som du råkat ut för detta flera gånger också, inte bara denna gången...

    Jag skulle väl först bli arg som ett bi o sen börja störttjuta!

    Nä fy för den lede, men antagligen är det jättesynd om honom som är så himla olycklig över sitt eget liv att han förstör för andra...

    Kraam

    2009-01-17 | 17:57:45
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Garbo:

    Tänk, va svårt det verkar vara för folk att säga ett enkelt förlåt!

    Ha dé!/Kram



    Storasyrran:

    Ja, det kanske jag skulle ta och göra, men jag tror ju inte att ruggugglan törs säga någonting, hon var säkert van...

    Ha dé!/Kram



    Paula:

    För några år sedan skulle nog jag också börjat stortjuta, men jag har blivi "luttrad" med åren..

    Ha dé!/Kram





    2009-01-17 | 18:20:54
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: