Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Analyserat....

Kategori: Allmänt

...mig själv har jag... Ja, efter förra inlägget så har jag tänkt lite mer på, varför jag reagerade som jag gjorde... Jo, det är ju så, att jag hela tiden talar om för mina små kungligheter att människor är olika, en del är långa, korta, smala, tjocka, snälla, dumma.. Ingen är den andra lik, alla har sina personligheter och ser olika ut och att man aldrig kommenterar högt och tydligt om man tycker att någon är tex. tjock! Att allting "poppade upp" i mitt huvud, det var efter att jag läst en artikel i en dagstidning om ett gift par som gjort gastricbypass operation båda två och de anser, att det är det bästa de kunnat gjort. Att sedan en gastricbypass opererad hade så roligt åt kommentaren från sin son och så gladeligt talade om för alla som satt där vad han sagt...ja, det var lågt tycker jag... Inte pojkens kommentar, för det var det ingen som hörde, utan att hon så högt och tydligt talade om vad han sagt... Nog om det, jag är en lycklig människa trots min övervikt, jag har en underbar familj som älskar mig för den jag är och som alltid ställer upp för mig (och jag för dem) och vi vet, att vi alltid har varandra.. Nu ska jag snart gå upp till mina små kungligheter för modern jobbar och "mågan" ska jobba eftermiddag/kväll och det blir ett glapp på ett par timmar och då ska jag ta hand om de små liven. Få se, om vi ska ta och fylla poolen som vi köpte till dem i förrgår, det tar nog en bra stund för det gick visst i omkring 1.500 liter, hela eftermiddagen kommer det nog att ta.. Skulle köpa en sån där "waterslide" (tror jag det heter), men det fanns inte att få tag på så då blev det en pool istället.. Nu när de har så stor tomt så är det ju självklart, att de ska ha riktiga saker och det är lika bra, att köpa ordentligt på en gång, annars brukar "snålheten bedra visheten"... Förhoppningsvis ska den hålla i många år.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Var inte ledsen ... du vet väl att du är lika mycket värd hur du än ser ut. Personen ifråga har ingen hjärna den försvann visst med operationen..får man lov att säga så??

    Har själv några kilo förmycket, min last är choklad.

    All denna choklad som finns vid kassorna... ja ja ..

    man får ju unna sig något eller....

    Ta hand om dig.

    En extra STOR KRAM

    Ingrid

    2009-07-01 | 20:45:28
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Tack för kramen, den satt bra och visst vet jag, att jag duger som jag är, men ändå...

    Ha dé!/Kram

    2009-07-01 | 22:14:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Jag vill också ha en pool, eller en pöl eller nåt. En sån där man kan ligga i svalt vatten hela långa dagen och inte svettas ett jota!

    Dottern och svärsonen jobbade på Peace&Love, på personalrestaurangen hamnade dom på sin semestervecka! Dom fick gratis pass och sov nog inte på hela veckan, men oj va skoj dom hade!

    Nu ska jag gå o ta mig en avsvalkande dusch, igår hade vi ett torråskväder som hette duga! Det small och bullrade men föll inte en droppe! Riktigt otäckt, hundarna var skakiga och jag fick ha datorn avstängd i flera timmar

    Hoppas du får en dräglig dag i hettan/Kram från nya pörtet

    2009-07-02 | 11:38:02
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Min granne och kompis har byggt pool nu i år (ja, det var väl karln hennes som byggde..) och jag är så välkommen att bada om jag vill, men jag klär ju inte av mig offentligt, så jag svettas vidare...

    Ha dé!/Kram

    2009-07-02 | 13:40:53
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: