Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det blåser...

Kategori: Allmänt

...ute just nu... Gissa, om den här blåsten är efterlängtad! Kan inte annat än tycka, att det ska bli skönt i helgen då det kommer att bli mer "normala" temperaturer, för inte sjutton är det normalt med +30 grader dag efter dag... Har skjutsat de små kungligheterna till kompisar (lilla prinsessans tillkommande bla.) för modern jobbar dag och "mågan" kväll och kungligheternas kompisar har egen badstrand så gissa, om de har roligt idag.. Har inte gjort mycket mer än så idag, det blir inte många knop när det är så varmt som det är och man ska väl ha lite att göra när det blir sämre väder... "Den som spar han har"...heter det ju! Min granne Carina, (hon med schäferhunden) ringde för en stund sedan och bjöd hit sig i kväll, hon tyckte, att vi skulle träffas och dricka ett glas svalt vitt vin och prata lite skit och jag är ju inte den som är den... Hon är en människa som gör mig glad och sådana människor ska man vara rädd om och "spara på" som min yngsta dotter brukar säga och jag håller med min dotter till fullo... Nu ska jag ta en god bok med mig och sätta mig i skuggan ute i trädgården och bara njuta, ska hämta äldsta dottern om en timme och efter det ska de små kungligheterna hämtas... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Oh ja, sådana vänner är viktigaste i världen!

    Vad kul att ni ska till Pride-festivalen, det är nog en upplevelse.

    Här är fortfarande 25 grader i skuggan fast det regnat och åskat imorse, puh!

    Trevlig helg, kram!

    2009-07-03 | 13:20:27
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Jadu, hon är värd sin vikt i guld må du tro, snäll är hon, men framförallt så är hon så ärlig och det gillar jag!

    Pride...det ska bli en upplevelse och jag kan garantera, att vi kommer att ha skitkul...

    Ha dé!/Kram

    2009-07-03 | 14:44:15
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: