Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Hjärnsläpp....

Kategori: Allmänt

...håller jag på att få... Nu är det en vecka som jag inte haft internet och jag är milt sagt förbannad! Har varit i kontakt med Tele-2 VARENDA dag och jag sa första dagen, att det säkerligen beror på modemet, men inte då.. enligt dem... Idag har jag fått bekräftat, att det med största säkerhet är modemet som det är fel på och de ska skicka ett nytt och har jag tur så kommer det på fredag eller annars måndag, tisdag nästa vecka!!! Tänk, att det ska ta en hel jäkla vecka att få rätt! Är såååå missnöjd med Tele-2 så nu ska jag byta bredbandsdleverantör, men jag vet inte vilka som är bäst och jag ska nog skaffa mobilt bredband när jag ändå ska byta. Annars så är det väl ganska bra med mig.. Var ju till en en privatläkare och jag tyckte, att personkemin stämde och han verkar seriös, både det med undersökning och medicinering. Det som var väldigt positivt, det var att han sa, att om du känner att du vill ha mig som din läkare, ja då är jag gärna det... Sitter som sagt hos dottern och har passat de små kungligheterna när de badat i poolen som är iskall!! Dottern klippte gräset och sen tog hon också ett dopp och jag lovar, hon var snabbt uppe... Solen skiner idag och det är förhoppningsvis en dag som vi slipper regn, det har ju regnat vareviga dag i ett par veckor nu och grundvattennivån är väl mättad vid det här laget.. Vi hörs igen i nästa vecka (förhoppningsvis) Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Ahaaa, nu får jag en förklaring på din tystnad! Trodde ett tag att du var ut o for....vi har Bredbandsbolaget och dom har faktiskt blivit bättre o bättre, nu vid flytten sa dom 3-5 veckor och vi fick internet inkopplat samma dag vi flyttade! Vi hade ju köpt ett mobilt kontantkort att ha under tiden, men det hann vi knappt använda...

    Här har vi riktigt Paula-väder idag, ca20 grader, växlande molnighet och en liten svalkande vind. Perfekt!

    Lycka nu till med bredbandet, förstår att du är ilsk, det har jag varit varje år vid flyttiden,

    Kramen

    2009-07-15 | 17:45:52
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Inga M säger:

    Vilken otrolig lyx att kunna få en alldeles egen läkare! Det har jag letat efter länge inom rimligt avstånd men inte hittat någon. Nu börjar jag bli beredd att åka rätt långt om det finns någon över.

    2009-07-16 | 09:40:25
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Det jag blir heligt förbannad på, det är ju att det ska behöva ta sån förbaskad tid innan de medger, att det är modemet som felar..

    När de felsökt och kommit fram till att modemet inte sänder några signaler, då kan tillochmed jag fatta att det är där problemet är..

    Men, nejdå!

    Det ska behöva ringas och tjatas varenda dag i en hel vecka innan det händet något och jag ljuger inte, jag har suttit timvis i telefonkö..

    Ha dé!/Kram



    Inga:

    Jadu, jag känner mig lyckligt lottad och framförallt för att det var en så trevlig och sympatisk läkare.

    Ha dé!

    2009-07-16 | 18:55:04
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: