Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Postens policy....

Kategori: Allmänt

...är, att aldrig lämna ut något utan legitimation.. Jodå, det är så, att på det ställe, där jag skulle hämta ut mitt nya modem, där måste man ha fullgod legitimation annars så får man inte sitt paket... Till saken hör, att vårat fasta telefonabbonemang och tillika bredband står på min make och har så gjort jämt.. Var till "posten", ja, det är alltså en konsumaffär som tillhandahåller den tjänsten och lämnade avin, en avi, som inte skulle signeras (?) och killen kollade efter paketet och helt plötsligt sa han att..jamen har du din mans legitimation med dig? (Jag hade lämnat min) Nej, sa jag, han är i England och jobbar och han har sitt körkort med sig eftersom han kör bil när han är där på jobb.... Jamen, sa killen, det står ju hans namn på avin så jag kan inte lämna ut något paket.. Nu handlar det ju inte om någon förmögenhet i det där paketet sa jag, det är bara ett modem från Tele-2 så jag kan inte förstå, varför det inte skulle kunna gå att lämna ut det... Ja, men det är vår policy sa killen och då...DÅ höll jag på att få hjärnblödning, jag lovar! Gick därifrån och var så förbannad att jag trodde att jag skulle krevera! Nu är det så, att jag måste vänta till tisdag innan maken kan hämta ut det där förbannade modemet! Mitt gamla modem, det har inte fungerat på flera dagar och just nu har jag lånat dotterns dator och de har mobilt bredband, de skulle ta en tur med barnen ner i Falu gruva, det finns särskilda "barnturer" varje dag och de små kungligheterna var så förväntansfulla. Själv har jag åkt på influensa, hostig, snorig och febrig, inte så ont i kroppen (ännu) men jag hoppas ju att jag ska vara frisk till på tisdag, för då ska jag hämta maken på Arlanda.. Maken, han har ju redan haft influensa och med största sannolikhet svininfluensan eftersom hans arbetskamrat åkte på den och maken var precis lika sjuk, men nu så är han frisk igen och då får han väl komma hem....visst är jag snäll då... Tänk, nu kom solen fram, det har spööööööregnat här, trodde inte att det fanns så mycket regn, varenda dag kommer det skurar och emellanåt (som idag) regnar det så kraftigt att man inte ens hör vad man tänker. Nu ska jag ta och lägga mig i soffan en stund och titta på någon gammal Wallanderfilm, gjorde det igår också och det var så skönt. Önskar alla en fortsatt trevlig helg! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • emma ramic säger:

    Vad tycker du om mina klänningar. Fina/fula? Ska dem med till Kroatien eller ej, help me! Kisses Emma

    2009-07-25 | 19:30:02
    Bloggadress: http://emmaramic.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Oj, har Du svininfluensa?! Hoppas att Du klarar Dig utan att bli jättesjuk då, det verkar ju som om många gör det. I England verkar ju många ha drabbats redan. Jag börjar undra över vitsen med att få vaccin mitt i värsta epidemiutbrottet för så lär det väl bli i SVerige om vi inte ska vaccinera förrän i september.

    2009-07-26 | 11:34:28
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Meen...hoppas du inte mår alltför dåligt idag!!!!

    Jäkla skit det där med ditt modem! Posten/Konsums regler är nog inte mycket att göra nåt åt...tyvärr! Kanske kan maken skriva nån fullmakt åt dig?

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-07-26 | 11:47:33
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Du får ha en fullmakt med dig nästa gång så du får ut sakerna.

    har själv varit med om det och man blir inte glad jag vet... onödig körning dåligt humör och lite av varje.

    Det ordnar sig på tisdag.

    Kram Ingrid

    2009-07-26 | 12:57:44
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Paula säger:

    Usch ja, när jag jobbade på Posten för några år sen kunde man bara signera avin med att kunden var känd, men så går det tyvärr inte till längre. Nu måste streckkoden på körkortet läsas in, annars råkar dom illa ut!

    Så då har din make redan klarat av nöffnöffsjukan då, lika bra det! Jag tror vi som är något äldre (hihi) klarar den bra för vi har nog antikroppar som vi fått under årens lopp, medan ungdomarna står betydligt sämre rustade.

    Hoppas humöret och vädret är på topp lagom till maken kommer hem!

    Kramen

    2009-07-27 | 19:07:30
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Ragnvi säger:

    Allt väl?

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-07-29 | 05:36:20
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Pia säger:

    Hej kära syster:-)

    Det var inte roligt att höra att du är sjuk - hoppas du mår bättre nu!! Var det inte nu förresten som du skulle till Stockholm med nån granne, eller har jag trasslat till det nu igen??

    Här är allt lugnt, det händer inte mkt, jag har varit sjuk jag också i en förj-vlig influensa men mår bättre nu. Däremot verkar Micke vara på gång att bli sjuk, så det är väl hans (o)tur nu.

    Kram//Pia

    2009-07-30 | 21:38:05
    Bloggadress: http://khemosabi.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: