Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Samma sak...

Kategori: Allmänt

...som förra året.. Ja, helt plötsligt så fungerar modemet igen och det är ju typiskt då de skickat ett nytt modem som jag kanske får nästa vecka.. Precis samma sak hände ju förra sommaren, jag hade problem med modemet och de skickade ett nytt och dagen innan jag fick det nya så fungerade det gamla igen... Nu kanske det här gamla bara fugerar ett litet tag, vad vet jag, vad jag vet, det är att utan internet så är det ganska tråkigt! Det har ju bara regnat och regnat vareviga dag de senaste veckorna och att vara ute har ju inte varit det allra roligaste, men det har blivit mycket korsordslösning... Nu har maken ringt och annonserat hemkomst, det blir den 28 juli och så åker han tillbaka till England igen den 2 augusti och det innebär, att han får följa med mig och min kompis till Stockholm och Priden. Vi åker inte ner förrän på fredagen och hem på söndagen och det blir så, att vi skjutsar maken till Arlanda på hemvägen (det finns en lösning på allting).. Det var meningen, att han skulle ha kommit hem nästa vecka några dagar, men det fanns inte en biljett att uppbringa, det är fasligt vad populärt det verkar vara att åka till England.. Båda döttrarna och "mågan" ska också på Priden och vi ska väl träffas nere i Stockholm antar jag och det ska bli kul.. Vädret idag har varit väldigt växlande.. I morse vid fyratiden så började det regna, det fullkomligt vräkte ner och så åskade det utav bara sjutton för att efter en kvart bli alldeles knäpptyst och så gick solen upp och det var nästan en förtrollande känsla, det var otroligt vackert. Sen har det regnat till och från hela dagen, för bara en timme sedan så vräkte det ner igen och åskan mullrade en bra bit bort, men nu så är det uppehåll igen och jag tror inte, att det blir något mer regn i kväll. Ja, inte har man behövt vattna ute i landen precis... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Mona säger:

    Undrar vad hennes man säger om att hon tar kontakt med en sådan man?

    Jag förstår inte hur hon kan tycka synd om honom, men vi är ju alla olika.

    2009-07-16 | 22:44:46
    Bloggadress: http://monaspusselbit.blogg.se/
  • åsa säger:

    Man kan ju undra, om hon har en familj eller släkt överhuvudtaget...

    Hur kul på en skala är det att ha en släkting som söker sig till ett sånt sjukt svin som Anders Eklund och som dessutom tycker synd om honom!

    Hon kan ju inte vara riktigt "funtad" hon heller, även om hon är "välutbildad" så kan hon ju vara....

    Ha dé!

    2009-07-16 | 23:27:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Teknikelände är inte lätt! Det verkar ju nästan som om någon programmerar in fel. Här väntar vi ivrigt på att få lagat fast telefoni idag.

    2009-07-17 | 07:36:43
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Att det varit en massa blixt och dunder i hela Sverige, det vet man ju, men att det ska behöva ta så lång tid med allt, det kan jag inte riktigt fatta...

    Hoppas, att ni får felet åtgärdat innan helgen.

    Ha dé!

    2009-07-17 | 09:24:46
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Emma säger:

    Jaså, så moster ska på Priden! Vad roligt, jag hade också velat åka i år (hade fått resan betald av RFSL Eskilstuna, som styrelsemedlem), men tyvärr kan jag inte... :( Så ta många bilder och skicka till mig, och skriv en utförlig beskrivning här, tack! :)



    Kramar systerdotter

    2009-07-21 | 21:15:20

Kommentera inlägget här: